Вправа «Використання дошки Google Jamboard для створення творчих проектів» для використання на уроці мистецтва

Вправа  “Використання дошки Google Jamboard для створення творчих проектів” для використання на уроці мистецтва у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Служава Людмила Олександрівна, заступниця директора, вчителька мистецтва Бердянської багатопрофільної гімназії №2 Бурдянської міської ради Запорізької області. 

Мета вправи/заняття: ознайомити учнів із додатковими можливостями цифрових інструментів Google для підготовки до уроків в дистанційному форматі, використовувати інтерактивну дошку Google Jamboard  для створення колективний творчих проектів, навчити використовувати інформаційні технології для формування власного мистецького простору;розвивати навички осмисленого сприйняття мистецьких творів,виховувати естетичний смак.

Короткий опис вправи, анотація: дана вправа допоможе учням/ученицям оволодіти додатковими можливостями цифрових інструментів Google для підготовки до уроків в дистанційному форматі, а саме навчить використовувати інтерактивну дошку Google Jamboard  для створення колективних творчих проектів

Час необхідний на виконання вправи: 20-30 хв.

Застосування вправи: пропоную використовувати на уроці мистецтва у 8 класі під час вивчення теми ««Живопис епохи Рококо», особливо під час дистанційного навчання.

Необхідне обладнання/матеріали: смартфон, ноутбук або комп’ютер, доступ до мережі Інтернет.

Форма/метод роботи: фронтально-колективна, індивідуально – мотиваційна, дослідницька, проектна діяльність.

Детальний опис вправи:

Вчитель/вчителька: Тема нашого уроку « Живопис епохи Рококо»

Характерними рисами живопису XVIII ст. є інтимність, ліризм образів та відтворення найтонших переживань, емоцій і почуттів людини. У цей час досягли розквіту побутовий жанр, портрет, пейзаж, натюрморт.

Художники того періоду майстерно передавали колірні нюанси, добивалися відчуття легкості, невимушеності завдяки використанню пастельних відтінків.

Живопис рококо різноманітний за жанрами, тематикою та засобами виразності.

Тематика: пасторалі, буколіка, міфологія, психологізм.

Жанри: портрет, пейзаж, натюрморт.

Кольори: легкі пастельні тони — рожеві, блакитні, бузкові, золотаві, перлинні.

Види графічного мистецтва: гравюра, естамп, офорт.

Найвідоміші художники: Ж.-А. Ватто, Ф. Буше, Ф. Хейман, В. Хогард та інші.

Пастораль — жанр у літературі, образотворчому мистецтві, театрі, музиці й балеті, пов’язаний з ідеалізованим зображенням сцен сільського життя, відтворенням підкреслено простих, наївних переживань на лоні природи. Буколіка — в античній поезії ідилічний стиль у зображенні сцен вільного, безтурботного, щасливого життя на селі.

Гравюра — створення тиражованих зображень шляхом контрастного друку з рельєфних поверхонь або через трафарет; вид графічного мистецтва. Кожен відбиток з друкарської форми вважається авторським твором.

Офорт — різновид гравюри на металі, що дозволяє отримувати відтиски з друкарських форм, попередньо оброблених кислотами.

Естамп — твір друкованої графіки (гравюра, офорт, літографія тощо), який являє собою відбиток на папері, рідко — на шовку та інших матеріалах.

Художники стилю рококо

Жан-Антуан Ватто — талановитий французький художник, один із засновників стилю рококо в живописі; писав переважно жанрові картини. Мрійлива меланхолійність персонажів, зображення «галантних» сцен, безтурботного дозвілля в тінистих парках і водночас глибокий психологізм — ось характерні риси його полотен.

Ватто дуже любив театр і присвятив йому багато творів. Митцеві, як нікому іншому, вдавалося передати складний внутрішній світ актора, його роздвоєність між власною душевною організацією та роллю, яку він грає на сцені («Жіль»).

Зайдіть, будь ласка, за цим посиланням , щоб отримати більше інформації про художника

Франсуа Буше — відомий французький художник і гравер. Опановуючи засоби виразності живопису, молодий Буше звертався також до вивчення техніки гравюри. Він робив естампи з картин знаменитих художників і переводив у гравюру власні ілюстрації до нового тогочасного видання п’єс Мольєра.

Вишукані форми, ліричний колорит, чарівна граційність, навіть манірність рухів, миловидні обличчя та м’які посмішки персонажів у його роботах часом нагадують «галантні» сцени Ж.-А. Ватто, однак у картинах Ф. Буше відсутня мінливість ситуації. Художника більше цікавлять не самі персонажі, а гармонійне поєднання фігур людей, пейзажу та натюрморту.

За цим посиланням ви знайдете більше інформації про Ф.Буше.

Френсіс Хейман — англійський художник та ілюстратор періоду рококо, який став одним із членів-засновників Королівської академії мистецтв у Лондоні (1768 р.) та її викладачем. Творчість митця характеризується різноплановістю: він був плідним художником-портретистом і писав пейзажі та історичні полотна. Хейман також заявив про себе як про талановитого графіка: тридцять одна створена ним книжкова ілюстрація увійшла до збірки п’єс В. Шекспіра (видання 1744 року).

Ф. Хейман. Ілюстрація до комедії В. Шекспіра «Як вам це сподобається». XVIII ст.

Пропоную за посиланням переглянути навчальне відео до теми нашого уроку

І сьогодні я пропоную вам познайомитись  і попрацювати з Гугл-дошкою Джамбоард

Jamboard – це віртуальна дошка, де можна в реальному часі працювати над ідеями разом з іншими.

Хочу наголосити, що віртуальна дошка Jamboard допомагає фіксувати різноманітні ідеї,малювати,все це можна зробити дуже швидко,можно встановити цей додаток  на мобільний телефон чи інший гаджет і використовувати в його в класі чи в будь якому місті де працює інтернет. Цей інструмент дозволяє не тільки створювати але й спільно працювати, ділитися дошкою з колегами,вносити зміни в режимі реального часу і цей інструмент безкоштовний.

Спробуємо спільно попрацювати.

Отже, де знайти цю дошку?

Для створення віртуальної дошки Гугл джамбоард необхідно мати свій обліковий запис в Гугл.

Можна скачати з плеймаркета та встановити на смартфон цей додаток.

Якщо ми працюємо на комп’ютері, то є кілька варіантів – можно написати в пошуковикуі знайти за допомогою Гугл, але простіше скористатися правим верхнім куточком, там де є 9 крапочок. –в  додатки гугл,обираємо Гугл-Джамбоард,або обираємо Диск, натискаємо кнопку створити, більше і Гугл-джамборд.

Коли відкриваємо всі віконечка, то ми бачимо всі джамби, які у вас є.

Тепер переходимо до створення нашої дошки.

Для початку необхідно дати назву дошки, для цього необхідно натиснути на назву дошки та ввести власну назву,,,,,,, і натискаємо на кнопочку Ок, як бачите , назва змінилась,

Ми можемо змінювати фон дошки , натиснувши відповідну кнопочку – змінити тло,

Обираємо – нотатка і можемо вносити сюди свій текст, можемо обрати фон і натискаємо «зберегти»,ось з’явилася нотатка, її можна зменшувати або збільшувати за допомогою спеціальних маркерів, розміщених по кутам нотатки, можемо додавати фото з гул диску , стікери . Ми можемо робити помітки на нашій дошці, нам доступні інструменти перо, маркер, пензель, можемо обрати колір, яким ми будемо робити ці помітки

Для того, щоб спільно працювати на дошці і спільно редагувати її, потрібно мати спільний доступ.

Ось посилання на спільну дошку, давай те спробуємо  спільно попрацювати – створити спільний  Фрейм з теми нашого урок  «Живопис епохи Рококо»

Пропоную додати один із художніх шедеврів епохи Рококо, який вам сьогодні найбільше сподобався і на стикері підписати своє ім’я та прізвище.

Це буде наш спільний творчий проект.

Дякую за роботу.

Будь медіа грамотним!!!

Очікувані результати: уміння критично та логічно мислити, розпізнавати проблему, міркувати, робити висновки,працювати в групах.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

  1. Сьогодні я дізнався/дізналася …
  2. Сьогодні  я навчився/навчилася …
  3. Мені було важко …
  4. Мені було незрозуміло …
  5. Тепер я знаю, що …
  6. Мене здивувало …
  7. Я б хотів/хотіла дізнатися
  8. Мені сподобалось

Використані джерела:

  1. https://www.wikiart.org/uk/antuan-vatto
  2. https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D1%83%D0%B0_%D0%91%D1%83%D1%88%D0%B5
  3. https://www.youtube.com/watch?v=mFC78VPOGvM&t=11s&ab_channel=%D0%A2%D0%B0%D1%82%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%B0%D0%A1%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B5%D0%BD%D0%BA%D0%BE
  4. https://uahistory.co/pidruchniki/art-8-class-2016-kondratova/

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.