Вправа "Робота з медіаконтентом над творчістю Вільяма Шекспіра" для використання на уроці зарубіжної літератури у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Дротенко Тамара Михайлівна, учителька зарубіжної літератури Рибаківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Коблівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області.
Мета вправи/заняття: розвиток медіаосвітніх компетентностей учнів під час вивчення життєвого шляху та творчості Вільяма Шекспіра.
Короткий опис вправи, анотація:
Час необхідний на виконання вправи: 15-20 хвилин на кожну вправу.
Застосування вправи: цикл уроків зарубіжної літератури при вивченні творчості Вільяма Шекспіра (серія уроків, учитель самостійно обирає на якому уроці, яку вправу обрати (в залежності від рівня навченості учнів та мети уроку).
Необхідне обладнання/матеріали: підручник, смартфон, картки.
Форма/метод роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.
Детальний опис вправи
Учні опрацьовують термін «Шекспірівське питання».
Учитель пропонує об’єднатися у групи і спробувати дослідити це поняття.
Групи отримують картки з Qr-кодами, відсканувавши які, можна ознайомитися з матеріалами про кожного з претендентів на роль Шекспіра.
В процесі роботи учні, за бажанням, можуть користуватися і іншими джерелами зі Всемережжя.
Кожна група представляє результати свого дослідження, після чого відпрацьовується спільне рішення:
Чи чули ви колись подібні історії кохання (історичні хроніки чи сучасні статті або репортажі).
Після відповідей учнів учитель пропонує ознайомитись з історією кохання українських Ромео і Джульєтти зі Львова (відео або стаття зі Всемережжя).
(11:08-14:10 хвилини перегляду відео)
https://www.radiosvoboda.org/a/1814724.html
За допомогою застосунку https://en.linoit.com/ учитель організовує спільну роботу, обираючи напрям в залежності від мети уроку (дуже ефективно спрацьовує під час дистанційного навчання):
Алгоритм роботи:
Очікувані результати:
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Учні з листочка паперу ручками виривають чоловічка та на частинках тіла пишуть свої відчуття.
Над чим задумався (на голові).
Що відчув (на правій руці).
З ким співпрацював (на лівій руці).
Що допомогло в досягненні мети (на ногах).
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.