Вправа «Пригоди у системі травлення» для використання на уроці природознавства

Вправа “Пригоди у системі травлення” для використання на уроці природознавства є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Орлова Олена Борисівнаучителька-дефектолог Парасковіївської спеціальної школи №40 Донецької області.

Мета вправи/заняття:

  1. 1. Навчальна: узагальнити поняття про харчування та будову травної системи людини, її функції, дати уявлення про значення травних залоз, розвивати уміння робити висновки та узагальнення про роль органів травлення для організму, застосовувати знання для профілактики захворювань органів травлення;мотивувати учнів поглиблювати свої знання у вивченні будови людини, навчити бачити красу здорового організму.
  2. Розвиваюча: розвивати логічне мислення, вміння працювати з текстом підручника, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між будовою і функціями травної системи, формувати науковий світогляд, розвивати аналітичні здібності, розвивати уміння обґрунтовувати свої думки, підкріплювати міркування прикладами, удосконалювати вміння працювати з додатковою літературою, розвивати мислення в контексті здорового способу життя, розвивати мовлення з біологічною термінологією.
  3. Виховна: формувати здоров’язберігаючі компетенції учнів, виховувати культуру здорового способу життя, шанобливе ставлення до свого здоров’я та здоров’я нації. .

Короткий опис вправи, анотація: Повторення вивченого матеріалу у вигляді  інтерактивної гри – пригоди та використання вправ на медіаграмотність значно підвищує інтерес учнів з особливими освітніми потребами до навчання. Різнопланові  та цікаві форми роботи допомагають таким дітям позитивно ставитись до матеріалу який вивчається, оперувати складними термінами, опанування якими дає можливість після закінчення навчання адаптуватися до життя у суспільстві. Узагальнення знань про харчування та будову травної системи людини, вивчення роботи травних залоз, повторення процесів в кожному відділі шлунково-кишкового тракту – актуалізує опорні знання за допомогою інтерактивної вправи «Творча лабораторія», тесту-опитування в онлайн-режимі на платформі «Quizizz»,веб – квесту на ресурсі «Genial.ly».Усі завдання знаходяться для зручності на  « Мапі пригод». Виконуються в групах, парах, індивідуально. Для керування «Мапою» визначається учень – демонстратор.

Гру – пригоду можна дещо змінити, використовуючи ротації по станціям, або лабораторіям. Це більш складний варіант гри.

Час необхідний на виконання вправи: 45 хв.

Застосування вправи: уроки природознавства (спеціальна школа), інклюзивні класи загальної школи.

Необхідне обладнання/матеріали: ґаджети, інтерактивні аркуші, ручки , інтернет, компьютери, мультимедійна дошка.

Форма/метод роботи: власне висловлювання; розробки схем-малюнків; робота в группах; робота в парах, бліц-опитування в онлайн-режимі за допомогою платформи «Quizizz».

Детальний опис вправи (будь ласка, в цей пункт помістіть основний текст та інші матеріали вправи):

На мультимедійній дошці зображення «Мапи пригод».

За допомогою учня-демонстратора вчитель розповідає про  кількість пригод та завдання, які треба виконати під час пригод.

Пригода 1.

Діти об’єднуються у  дві команди.  Кожна команда отримує QR код.  За допомогою власних ґаджетів та QR коду команди  переходять за посиланням та опрацьовують притчу ««Тут усе роблять ґрунтовно».

Пригода 2.

Сторітелінг  «Пригоди  бутерброда у травній системі людини».

Учням потрібно використовуючи свої знання скласти невеличкий за обсягом сторітелінг.

Пригода 3.

Інтерактивна вправа « Склади пазл».

Учні переходять за посиланням та складають пазл з епіграфом.

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1117cf823e73

Пригода 4.

Бліц – турнир « Відкрий скриньку».

Вправа в ресурсі «Wordwall».

https://wordwall.net/uk/resource/9647936

Завдання: кожна команда по черзі називає цифру від 1 до 8. Учень – демонстратор відкриває скриньку під таким номером. Коменда читає питання та дає миттєву відповідь.

Пригода 5.

Інтерактивна вправа « Творча лабораторія».

Завдання:  розглянути малюнок, позначити на ньому органи травлення. Окремо, на органах позначити їх функції. Наприклад : зуби. Подрібнюють їжу.

Пригода 5.

Он-лайн гра на платформі «Quizizz».

https://quizizz.com/admin/quiz/start_new/5ffef603be9b240020f3d1c3

Завдання: Коли учитель активує гру, перейти за посиланням. Долучитися до інших гравців. Дати відповіді на питання.

Пригода 6.

Квест « Пригоди у системі травлення»

Завдання: Перейти за посиланням та долучитися до квесту.

https://view.genial.ly/6009754ef359c20dbccecca6/game-breakout-prigodi-u-sistemi-travlennya

Пригода 7.

Створювання хмари тег « Знаю більше» у реальному часі.

https://app.wooclap.com/events/QFUMGA/0

Завдання: перейти за посиланням, приєднатися до гри. Пригадати як найбільше слів до теми: «Харчування і травлення»

Очікувані результати:

  • Учні мають уявлення про вплив харчування на здоров’я людини;
  • називаютьоргани травлення;
  • знають про правильне та раціональне харчування;
  • знають санітарно-гігієнічні правила;
  • вміють надавати першу медичну допомогу при харчових отруєннях;
  • мають уявлення про органи травлення, та вплив харчування на здоров’я людини.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Обговорення одного із заповітів Омара Хайяма.

Аби своє життя розумно проживати,

Слід два важливих правила

Постійно пам’ятати:

Ніж їсти що завгодно,

Побудь голодним ти,

Ніж бути з кепським другом,

Побудь на самоті.

Використані джерела:

  1. Освітній проект Naurok. [Електронний ресурс] https://naurok.com.ua/travlennya-konspekti-urokiv-dlya-9-klasu-129383.html
  2. Освітній проект vseosvita [Електронний ресурс]https://vseosvita.ua/library/plan-konspekt-uroku-budova-ta-funkcii-travnoi-sistemi-ludini-334216.html
  3. Освітня платформа «Quizizz» [Електронний ресурс]. Режим доступу до ресурсу: https://quizizz.com/profile/5e1ca3c0e5d080001b8383a6
  4. Освітній ресурс Worditout- [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://wordcloud.pro/ru/signin.

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.