info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа «Пошук фактів» для використання на уроці географії

Вправа "Пошук фактів" для використання на уроці географії у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Аджамська Олена Леонідівна, учителька географії Мар'янівської філії Тавричанського опорного комунального закладу загальної середньої освіти ім. О. Гатила Тавричанської сільської ради Каховського району Херсонської області. 

Мета вправи/заняття: формувати вміння робити висновки щодо демографічної ситуації  в Україні; розвивати навички медіаграмотності, здатності аналізувати отриману інформацію, розвивати практичні навички роботи зі статистичними матеріалами та картами; створювати та аналізувати графіки зміни кількості населення в часі.

Короткий опис вправи, анотація: вправа орієнтована на вміння дітей користуватися різними джерелами отримання інформації та  визначати достовірні факти.

Час необхідний на виконання вправи: 15 хв

Застосування вправи: на початку уроку перед вивченням теми.

Необхідне обладнання/матеріали: картки зі статистичними даними, підручник географії 8 клас,гаджети,доступ до мережі «Інтернет»,атласи з географії.

Форма/метод роботи: групова робота,дослідницький метод.

Детальний опис вправи:

«Вибір джерела»

На дошці знаходяться назви різних джерел інформації. Учні по черзі підходять до дошки та під назвою джерела прикріплюють свій кольоровий стікер, що отримали на початку уроку.

Назви джерел: батьки,учитель,Інтернет,атлас,телевізор,підручник.

- Поясніть, чому ви обрали саме це джерело?

Висновок(формуємо разом з учнями):Джерел отримання інформації існує багато. А тільки чи у всіх вона буде точна та правдива?

Об'єднуються у 4 групи

  1. Аналіз відеоматеріалу(повинні з”ясувати чи є правдивою інформація в даному відео. За якими ознаками ми можемо це з”ясувати?)(пояснюють,що є логотип компанії Discovery американського каналу,який створює та показує документальні програми,що зосередженні головним чином на популяризації науки,техніки та історії)
  2. Робота з підручником географії Г. Довгань, О. Стадник ст. 217
  3. Робота з картами атласу «Населення України та світу»
  4. Пошук інформації в Інтернеті за ключовими словами(Наголосити на тому,що пошук не дає відповідь на запитання,а тільки направляє користувача до джерела,яке містить ключові слова. Таким чином,їх вибір має важливе значення. Отриману інформацію потрібно опрацювати та проаналізувати. Потрібно пояснити,що існує безліч способів маніпуляцій,пов’язаних зі статистикою. Навіть якщо наявна вказівка на джерело даних, треба зважити на те,що –джерело може бути підставним. –джерело може належати політичним лідерам,урядам й давати викривлену інформацію.

Очікувані результати: учні вчаться аналізувати отриману інформацію, критично мислити, знаходити правильні рішення, відокремлювати факти від фейків.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: педагог пропонує учням дати відповідь на запитання: «Яке джерело інформації дає на 100 відсотків правдиву інформацію?»

Використані джерела:

  1. Інформаційні ресурси підручників В.Ю.Пестушко,Г.Ш.Уварова Географія для 8-го класу 2014,підручник географії Г.Довгань,О.Стадник для 8-го класу 2021 р.

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram