info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Вправа для використання на природничих уроках у 5-6 класі при вивченні тем «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною», «Підземні води», «Значення води і харчування для розвитку і здоров’я підлітків»

Вправа для використання на уроці природознавства у 5 класі при вивченні теми «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною», на уроці географії у 6 класі при вивченні теми «Підземні води», на уроці основ зродоров'я у 6 класі при вивченні теми «Значення води і харчування для розвитку і здоров'я підлітків»,  є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Семерик Олександра Сергіївна, учителька природознавства, географії, основ здоров'я Комунального закладу "Есхарівский ліцей" Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області. 

Мета вправи/заняття: закріпити й усвідомити матеріал щодо використання води людиною,розвивати медіаграмотність, фінансову грамотність,  логічне мислення, уміння критично мислити та порівнювати інформацію з різних джерел, виховувати уважність, наполегливість, взаємоповагу під час спільної діяльності

Короткий опис вправи, анотація: аналіз рекламної кампанії проєкту «Пий та грайся» торгівельної марки (ТМ) «Моршинська», порівняння інформації з наклейок ПЕТ пляшок негазованої мінеральної води (0,33 л) ТМ «Моршинська»

Час необхідний на виконання вправи: 7-10 хвилин

Застосування вправи: уроки природничої та здоров’язбережувальної освітніх галузей з теми «Вода».

Необхідне обладнання/матеріали: інтерактивна дошка онлайн-сервісу Padlet, пляшки зі звичайним маркуванням та пляшки серії «Пий та грайся» негазованої мінеральної води (0,33 л) ТМ «Моршинська».

Форма/метод роботи: робота у групах.

Детальний опис вправи:

У 2017 році ТМ «Моршинська»  запустила проєкт «Пий та грайся», однією з цілей чого було «виховання здорової звички правильного режиму пиття води з раннього дитинства» [1]. Але чи насправді саме ця мета була найголовнішою? Пропоную сьогодні проаналізувати рекламну кампанію цього проєкту.

 Одразу розділимося на чотири групи:

1 – «Хіміки»

2 – «Фізики»

3 – «Дизайнери»

4 – «Розразункова група»

Перегляньмо рекламний ролик https://youtu.be/mohMaChordg  і у групах обговоріть, чи відповідає її зміст вихованню звички правильного режиму пиття води?

Використовуючи гаджети з додатком для зчитування QR-коду, ознайомтесь з інформацією, представленою на офіційному сайті ТМ «Моршинська».  Дайте відповіді на питання:

  • Чи про правильне споживання води йде мова?
  • На чому акцентується увага?

Тепер пропоную порівняти маркування звичайної пляшки та пляшки серії «Пий та грайся». Зчитайте QR-код та виконайте завдання, яке зазначене для вашої групи.

Погляньмо на результати вашої роботи. Що спільного та відмінного у маркуванні представлених пляшок? Який висновок можна зробити з отриманих результатів?

Додаткове завдання (домашнє завдання): Якою, на вашу думку, повинна бути реклама, яка відповідає пропагуванню правильного споживання води? Спробуйте створити власний рекламний ролик або представте графічне зображення.

Очікувані результати: навчитися критично ставитися до медіамесенджів, уміти знаходити, обробляти,  аналізувати та декодувати інформацію, перетворювати її з одного виду на інший з використанням електронних ресурсів, створювати власну медіапродукцію.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

  1. Чи можна стверджувати, що реклама містить інформацію, яка працює на споживача, а не на її замовника?
  2. Чому важливо уміти аналізувати інформацію, яка міститься на маркуванні того чи іншого товару?
  3. Що стало для вас новим при виконанні вправи і чи будете застосовувати у повсякденному житті отриманий досвід?

Використані джерела:

  1. https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/2491913-pij-ta-grajsa-razom-z-kazkovimi-princesami-disney.html
  2. https://www.morshynska.ua/toy
  3. https://aquamarket.ua/ru/negazirovannaya/235-morshinskaya-voda-mineralnaya-negazirovannaya-033-l.html
  4. https://aquamarket.ua/ru/children-water/40108-morshinskaya-shhenyachij-patrul-033-l-voda-mineralnaya-negazirovannaya-pet.html
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram