ОГОЛОШУЄМО ПІДСУМКИ Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів

Академія української преси оголошує результати Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів у 2021/22 навчальному році в рамках усіх освітніх галузей, позаурочної та позашкільної діяльності.

16 квітня 2021 року відбулося засідання членів журі.

Голова комісії: головний спеціаліст відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин Директорату дошкільної, шкільної, позашкільної та інклюзивної освіти МОН України, відповідальна за упровадження медіаосвіти у загальну середню освіту Раїса Євтушенко.

Секретар: асистентка проєктів АУП Юлія Рицик.

Були присутні:

  • Оксана Волошенюк, менеджерка медіаосвітніх програм АУП;
  • Антон Іванов, програмний менеджер МГО Internews;
  • Олександр Мокрогуз, завідувач кафедри суспільних дисциплін та методики їх викладання Чернігівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти імені К.Д. Ушинського, кандидат педагогічних наук;
  • Ірина Старагіна, розробниця програм, навчальних матеріалів для молодших школярів з вивчення української мови на основі інтегрованого підходу, доцентка, кандидатка психологічних наук;
  • Руслан Шаламов, креативний директор Творчого об’єднання «Соняшник», кандидат біологічних наук, заслужений вчитель України.

Оцінювали надіслані на конкурс вправи за наступними критеріями (максимальна загальна кількість балів 100):

Критерій 1: Застосування різноманітних медіаджерел під час вправи, дотримання академічної доброчесності.

Критерій 2: Використання дидактичних і методичних прийомів, форм, методів спрямованих на інтеграцію та формування в учнів навичок медіаграмотності під час проведення вправи.

Критерій 3: Практична спрямованість для подальшого використання в освітньому процесі.

Критерій 4: Вияв критичного мислення щодо змісту медіаджерел та джерел інформації під час вправи.

Зі 129 заявок, які були надіслані на Всеукраїнський конкурс на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів обрано переможцями 6 вправ, а саме:

  • вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні твору Г. Малик «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчительки української мови та літератури КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області» Деревянко Олени Павлівни, яка була оцінена в 98 балів;
  • вправа з української літератури «Календарно-обрядові пісні, пісні зимового циклу «Щедрик, щедрик, щедрівочка» вчительки української мови та літератури КЗ «Загальної середньої освіти №22 з профільним навчанням імені Миколи Миколайовича Крупченка Краматорської міської ради Донецької області» Горбач Марини Олександрівни, яка була оцінена в 98 балів;
  • вправа з географії «Води суходолу. Річки» завідувачки навчально-методичної лабораторії географії та економіки Комунального вищого навчального закладу «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Філончук Зої Володимирівни, яка була оцінена в 97 балів;
  • вправа з природознавства «Тварини. Особливості будови тварин» вчителя біології та екології Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19 Ліповченко Мирослава Михайловича, яка була оцінена в 96 балів
  • вправа з англійської мови «Покупки продуктів харчування» вчительки англійської мови Харківського НВК №45 «Академічна гімназія» Харківської міської ради Харківської області Хомякової Юлії Сергіївни, яка була оцінена в 90 балів;
  • вправа з англійської мови «Аналіз медіаповідомлення на уроці англійської мови під час вивчення теми «Подорожі» вчительки англійської мови Журавлівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Тульчинської міської ради Тульчинського району Вінницької області Середи Світлани Леонідівни, яка була оцінена в 90 балів.

Переможці конкурсу отримають подарункові сертифікати еквівалентні 130$ на придбання обладнання/технічних засобів, необхідних у педагогічній діяльності та дипломи І-го ступеня.

 Дипломи ІІ-го ступеня отримують автори наступних робіт:

  • вправа на тему «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною» учительки КЗ «Есхарівського ліцею» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області Семерик Олександри Сергіївни;
  • вправа на тему «Руйнівники біологічних міфів» (Рослини) директора, вчителя біології, екології та інформатики Чуднівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Чуднівської міської ради Житомирської області Левківа Сергія Петровича;
  • вправа на тему «Покупки» вчительки англійської мови Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області Сулейманової Тетяни Сергіївни;
  • вправа на тему «Сильні та слабкі сторони різних медіа» вчительки історії, бібліотекарки Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області Жернової Вікторії Сергіївни;
  • вправа на тему «Медіаграмотність – чому я довіряю?» вчительки математики Навчально-реабілітаційного центру Івано-Франківської міської ради Ковальської Марії Михайлівни;
  • вправа на тему «Гулівер повертається: як дружба і любов долають усі труднощі!» завідувачки навчально-тренінгового центру КНЗ «Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради» Зорі Юлії Миколаївни.

Дипломи та комплекти видань видавництва «Соняшник»  отримують автори наступних робіт:

  • вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні твору Г. Малик «Надзвичайні пригоди Алі в країні Недоладії» вчительки української мови та літератури КЗ «Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області» Деревянко Олени Павлівни;
  • вправа з української літератури «Календарно-обрядові пісні, пісні зимового циклу «Щедрик, щедрик, щедрівочка» вчительки української мови та літератури КЗ «Загальної середньої освіти №22 з профільним навчанням імені Миколи Миколайовича Крупченка Краматорської міської ради Донецької області» Горбач Марини Олександрівни;
  • вправа з географії «Води суходолу. Річки» завідувачки навчально-методичної лабораторії географії та економіки КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» Херсонської обласної ради Філончук Зої Володимирівни;
  • вправа з природознавства «Тварини. Особливості будови тварин» вчителя біології та екології Ніжинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №19 Чернігівської області Ліповченко Мирослава Михайловича;
  • вправа на тему «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною» учительки КЗ «Есхарівського ліцею» Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області Семерик Олександри Сергіївни;
  • вправа на тему «Руйнівники біологічних міфів» (Рослини) директора, вчителя біології, екології та інформатики Чуднівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №2 Чуднівської міської ради Житомирської області Левківа Сергія Петровича;
  • вправа на тему «Факти і Фейки про COVID-19» старшого викладача кафедри природничо-математичної освіти Рівненського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Позднякової Тетяни Євгенівни;

Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М.Т. Рильського НАН України нагороджує за впровадження медіаграмотності в етнографічні та мистецькі студії наступні вправи:

  • вправа на тему «Українські щедрівки: поєднання сучасного та традиційного в українській культурі» вчительки української мови та літератури КЗ «Смичинський ліцей» Городнянської міської ради Чернігівської області Баранової Вікторії Миколаївни;
  • вправа на тему «Марія Примаченко. Правда є» вчительки образотворчого мистецтва, мистецтва, дизайну і технологій Підзахаричівського НВК «Перлина Гуцульщини» Усть-Путильської ТГ Чернівецької області Холеван Лілії Марківни;
  • вправа-гра «Медіаходилки» вчительки індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради Білинець Діани Михайлівни.

Усі плани-конспекти вправ, що подані на конкурс та отримали оцінку вище 30 балів зі 100 можливих будуть розміщені на порталі «Медіаосвіта та медіаграмотність» (за умови згоди авторів), а їх автори отримають сертифікати від МОН України та Академії української преси. 

Також найближчим часом ми оголосимо про урочистий онлайн-захід, куди запросимо всіх учасників конкурсу. Захід буде транслюватися у прямому ефірі на ресурсах АУП. 

При виникненні запитань звертайтеся до асистентки проєктів АУП Юлії Рицик за телефоном 067-372–27–33 або за електронною адресою info@aup.com.ua

Даний конкурс виконується за підтримки проекту Агентства США з міжнародного розвитку (USAID) «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *