Вправа для використання на уроці математики у 5-6 класі при вивченні теми «Медіаграмотність – чому я довіряю?»

Вправа для використання на уроці математики у 5-6 класі при вивченні теми «Медіаграмотність – чому я довіряю?» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Ковальська Марія Михайлівна, учителька математики в Навчально-реабілітаційному центрі Івано-Франківської міської ради. 

Мета вправи/заняття: підвищити обізнаність учнів з медіаграмотності, навчитись відрізняти фейкову інформацію від фактів, виключати маніпуляції, підвищити знання з інформаційної безпеки.

Короткий опис вправи, анотація: вправа «Чому я довіряю?» складається з дев’яти постерів, створених для  розпізнання фактів від фейків, покращення вміння оцінити реальну інформацію та перевірити її достовірність, користуватись достовірними джерелами та не піддаватись маніпулятивним інформаційним джерелам та статтям.

Час необхідний на виконання вправи: 10-15 хв

Застосування вправи: набуття компетентностей в сфері медіаграмотності, вміння класифікувати інформацію по групах: фейк, факт, маніпуляція.

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер, проектор, постери, додаток Learningapps.

Форма/метод роботи: дана вправа може виконуватись індивідуально, в малих групах, а також для колективного обговорення.

Детальний опис вправи: вправа «Чому я довіряю?» складається з дев’яти постерів, створених для  розпізнання фактів від фейків, покращення вміння оцінити реальну інформацію та перевірити її достовірність, користуватись достовірними джерелами та не піддаватись маніпулятивним інформаційним джерелам та статтям.

Постери розроблені для стимуляції до вивчення основних понять з медіаграмотності, розпізнавання їх, поділу на групи, визначення основних маркерів, що відрізняють фейкову інформацію від фактів.

Дана вправа може виконуватись за допомогою додатку Learningapps індивідуально: https://learningapps.org/display?v=p8y8qteyc21

Також дана вправа може бути застосована для роботи в малих групах: постери роздати дітям по групах, а потім обговорити результат, до якого дійшла кожна група.

https://drive.google.com/drive/folders/1BqrE1FyRFIsafB7zZmBDize0tpqhxf-n?usp=sharing

Також дана вправа може бути застосована для колективного обговорення кожного постера окремо та подальшого поділу на групи: фейк, факт, маніпуляція.

Очікувані результати: набуття компетентностей в сфері медіаграмотності.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: кожен учень розвине вміння фільтрувати інформацію зі ЗМІ, орієнтуватись у сучасному медіапросторі та критично оцінювати інформаційні джерела.

Використані джерела:

  1. https://www.canva.com/
  2. https://ms.detector.media/
  3. https://aup.com.ua/
  4. https://learningapps.org/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.