Вправа для використання на уроці природознавства у 5 класі при вивченні теми «Розчини у природі. Значення води у природі. Використання води людиною», на уроці географії у 6 класі при вивченні теми «Підземні води», на уроці основ зродоров'я у 6 класі при вивченні теми «Значення води і харчування для розвитку і здоров'я підлітків», є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Семерик Олександра Сергіївна, учителька природознавства, географії, основ здоров'я Комунального закладу "Есхарівский ліцей" Новопокровської селищної ради Чугуївського району Харківської області.
Мета вправи/заняття: закріпити й усвідомити матеріал щодо використання води людиною,розвивати медіаграмотність, фінансову грамотність, логічне мислення, уміння критично мислити та порівнювати інформацію з різних джерел, виховувати уважність, наполегливість, взаємоповагу під час спільної діяльності
Короткий опис вправи, анотація: аналіз рекламної кампанії проєкту «Пий та грайся» торгівельної марки (ТМ) «Моршинська», порівняння інформації з наклейок ПЕТ пляшок негазованої мінеральної води (0,33 л) ТМ «Моршинська»
Час необхідний на виконання вправи: 7-10 хвилин
Застосування вправи: уроки природничої та здоров’язбережувальної освітніх галузей з теми «Вода».
Необхідне обладнання/матеріали: інтерактивна дошка онлайн-сервісу Padlet, пляшки зі звичайним маркуванням та пляшки серії «Пий та грайся» негазованої мінеральної води (0,33 л) ТМ «Моршинська».
Форма/метод роботи: робота у групах.
Детальний опис вправи:
У 2017 році ТМ «Моршинська» запустила проєкт «Пий та грайся», однією з цілей чого було «виховання здорової звички правильного режиму пиття води з раннього дитинства» [1]. Але чи насправді саме ця мета була найголовнішою? Пропоную сьогодні проаналізувати рекламну кампанію цього проєкту.
Одразу розділимося на чотири групи:
1 – «Хіміки»
2 – «Фізики»
3 – «Дизайнери»
4 – «Розразункова група»
Перегляньмо рекламний ролик https://youtu.be/mohMaChordg і у групах обговоріть, чи відповідає її зміст вихованню звички правильного режиму пиття води?
Використовуючи гаджети з додатком для зчитування QR-коду, ознайомтесь з інформацією, представленою на офіційному сайті ТМ «Моршинська». Дайте відповіді на питання:
Тепер пропоную порівняти маркування звичайної пляшки та пляшки серії «Пий та грайся». Зчитайте QR-код та виконайте завдання, яке зазначене для вашої групи.
Погляньмо на результати вашої роботи. Що спільного та відмінного у маркуванні представлених пляшок? Який висновок можна зробити з отриманих результатів?
Додаткове завдання (домашнє завдання): Якою, на вашу думку, повинна бути реклама, яка відповідає пропагуванню правильного споживання води? Спробуйте створити власний рекламний ролик або представте графічне зображення.
Очікувані результати: навчитися критично ставитися до медіамесенджів, уміти знаходити, обробляти, аналізувати та декодувати інформацію, перетворювати її з одного виду на інший з використанням електронних ресурсів, створювати власну медіапродукцію.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Використані джерела: