Вправа для використання на факультативі у 6 класі при вивченні теми «Гулівер повертається: як дружба і любов долають усі труднощі» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Зоря Юлія Миколаївна, завідувачка навчально-тренінгового центру КНЗ "Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради".
Мета вправи/заняття: формувати навички з інтерпретації, поцінування та усвідомлення інформації, поданої у анімації; Формувати предметні компетентності: вчити аналізувати медіатекст, виділяти основні проблеми, підняті автором у медіатворі. Розвивати зацікавленість учнів до екранних медіа, творчу уяву, аналітичне і критичне мислення, художній смак, візуальну грамотність. Виховати духовну, морально-етичну особистість
Короткий опис вправи, анотація: перегляд, обговорення та медіааналіз офіційного трейлера на мультфільм «Гулівер повертається» - перший повнометражний мультфільм від студії Gulliver Films та «Квартал 95», який вийде на екрани 29-го квітня 2021-го року
Час необхідний на виконання вправи: 30-45 хв.
Застосування вправи: урок, позаурочна, факультативна, гурткова робота
Необхідне обладнання/матеріали: телевізор або комп’ютер або ноутбук, колонки, WIFI або підключення до мережі інтернет, роздруківка для практичних вправ.
Форма/метод роботи: вправа
Детальний опис вправи:
Вступна лекція вчителя: Анімація (з лат. anima - душа і похідного фр. animation -оживлення) - вид кіномистецтва, твори якого створюються шляхом знімання послідовних фаз руху намальованих (графічна анімація) або об'ємних (об'ємна анімація) об’єктів. Ці твори називають анімаційними або мультиплікаційними фільмами (мультфільмами). Перші мальовані фільми були випущені в 1908 у Франції, об’ємні - в 1911 у Росії. Перші мультиплікаційні фільми в УРСР з’явилися у 1927 році у центральній мультиплікаційній майстерні в Одесі: В. Левандовський поставив «Казку про солом’яного бичка», поклавши в основу сценарію сюжет популярної казки, а художник В. Дев’ятнін зробив мультиплікаційну одночастівку «Українізація» про вивчення української мови. Майбутньому бурхливому розвитку анімації посприяв певний технічний поступ. На початку XXI ст. стають популярними програми, що дозволяють без надмірних зусиль створювати прості класичні мультфільми. Це явище стало поштовхом до створення анімаційних фільмів широкими масами народу.
За методом анімація є:
Покадрова – це технологія, за якою кожен кадр малюється окремо. Найбільш складна й тривала, вимагає високої майстерності, досвіду та інтуїції.
Анімація «Ключових кадрів» - полягає в тому, що створюються не всі кадри, а лише «ключові», між ними «проміжні кадри» малюються автоматично.
Анімація «Захоплення руху» - відносно молода технологія, де об'єкти рухаються або змінюють форму внаслідок аналогічних дій реальними істотами або неживих об'єктів, до яких прикріпленні датчики, що фіксуються в просторі та передають дані до комп’ютера. Ця технологія допомагає захопити найскладніші реалістичні рухи.
За типом зміни параметрів об’єктів анімацію поділяють на
Технології руху - технології, що дозволяють передати рух об’єкта або його частин.
Технології форми - технології зміни форми. Зазвичай виконується з допомогою технології «ключових кадрів».
Анімація кольору - технології трансформації забарвлення об’єкта.
Сьогодні ми з вами зануримось у світ сучасної анімації і поговоримо про славетного мандрівника Гулівера, переглянувши офіційний трейлер на мультфільм «Гулівер повертається», який скоро вийде на екрани.
Трейлер - відеоролик, який складається з коротких і зазвичай найбільш видовищних уривків фільму для його анонсування або реклами.
2. Погляньте будь ласка на рекламний постер до мультфільму.
Постер – художньо оформлений плакат для рекламних чи декоративних цілей із зображенням актора, музиканта чи спрортсмена.
Скажіть про що на вашу думку буде мультфільм?
Чи хотіли б ви подивитись цей мультик?
Хто є головним героєм?
Яким героєм є Гулівер – позитивним чи негативним? Чому?
3. Перегляньте разом з дітьми трейлер (1 хв. 47 с)
https://hromadske.ua/posts/najochikuvanishi-ukrayinski-multfilmi-sho-vijdut-u-2021-roci
Після перегляду об’єднайте дітей у групи та запропонуйте такі завдання:
1 група учнів | 2 група учнів | 3 група учнів | 4 група учнів |
Які почуття виклав головний герой? Обговоріть у групі. Чому саме такі? Як це передано у трейлері? | Які почуття викликало музичне оформлення трейлеру? А хто створює музичне оформлення для мультфільмів? Чи важливим є звуковий супровід7 Чому? | Для кого створений цей мультфільм? Для дорослих чи дітей? Чому? Які проблеми, пов’язані із сьогоденням у ньому прослідковуються? | Придумайте іншу назву для мультфільма та і’мя для головного героя! Чому саме таке ім’я і назву ви дали? |
4. Завдання після перегляду:
Подивіться на малюнки, розташуйте їх у тій послідовності, у якій вони транслюються у трейлері до мультфільму, поставивши на лінійці відповідний порядковий номер!
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
______________________________________________
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Що нового ви дізналися сьогодні?
Що таке трейлер?
Чи потрібною є анімація сьогодні?
Чи зацікавив вас фільм про Гулівера після перегляду трейлера?
А хто ж такий Гулівер? Опишіть його! Чи ти сам хотів би бути Гулівером?
Які висновки після перегляду медіатвору ти можеш зробити?
Використані джерела: