Вправа «Сильні та слабкі сторони різних медіа» для використання на уроці історії у 5 класі при вивченні теми «Джерела, які зберігають пам’ять про історію княжої Русі-України»

Вправа “Сильні та слабкі сторони різних медіа” для використання на уроці історії у 5 класі при вивченні теми «Джерела, які зберігають пам’ять про історію княжої Русі-України» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Жернова Вікторія Сергіївна, учителька історії, бібліотекарка Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області. 

Мета: формування вмінь уважно читати та аналізувати текст документу, розуміння ролі зображувально-виразних засобів кіномови в його екранізації; методика навички декодування тексту; розвиток критичного мислення.

Методика проведення: вчитель підбирає історичний документ та мультфільм (або фільм), який знято по цьому тексту. Учні спочатку опрацьовують документ, а потім переглядають екранізацію.

Завдання для учасників: запам’ятати якомога більше деталей, звернути увагу на історичну достовірність, відмінність та схожість сюжетів.

Після перегляду учасники  об’єднуються в групи і заповнюють порівняльну таблицю. Під керівництвом вчителя (вчительки) учасники створюють загальну таблицю, куди вносять всі відмінності, записані раніше.

Результат вправи – основа для розбору мовлення медіа, ролі музики, малюнків, тексту, відмінності інтерпретації від оригіналу.

Мультфільм «Мальчик с уздечкой»

https://www.youtube.com/watch?v=BdzYhqCxv0I

Літопис «Повість минулих літ»

https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=13465&page=8