Як ми і природничу науку не загубили, і медіаосвіту інтегрували – 2

Осінню 2019-го ми розпочали захопливу подорож медіаосвітнього корабля океанами, лабораторіями, дослідницькими центрами природничого всесвіту.

Тут би наша гуманітарна спільнота й захрясла вже в першому експерименті, якби не  Руслан Шаламов, директор із науково-методичної роботи Творчого об’єднання «Соняшник», який посилив експертну команду АУП кращими природничниками країни:

Олексій Григорович

Микита Каліберда

Руслан Шаламов

Зоя Філончук

які на другій космічній швидкості підготували серію посібників з біології, хімії, географії за підтримки Internews, де виклали короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділи увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розмістили численні ідеї завдань, що можуть бути використані під час занять. З ними можна ознайомитися тут:

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-khimii/ 

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-geogr/ 

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-biolo/ 

За мапу нам слугувала біблія медіаосвіти – Сінді Шейбе, Фейз Рогоу. Медіаграмотність: Підручник для вчителя 2-ге видання, – видання яке уможливив Інтерньюс Нетворк:

https://www.aup.com.ua/sindi-sheybe-feyz-rogou-mediagramotni/ 

Зрештою в гавані на готелі-кораблі «Баккара» пришвартувалася 20-та Літня школа медіаосвіти і медіаграмотності АУП, де географи, як такі, що найбільше орієнтуються в фізичній реальності, обійняли всі мости і мостики.

А назва першого засадничого заняття об’єднала і ліриків, і не ліриків (групами не більше 10 осіб) – «Медіаграмотність в царині природничих наук».

Учасники дізналися від Микити Каліберди та Руслана Шаламова як аналізувати просто  медіаповідомлення:

Та ключові питання до аналізу наукових медіаповідомлень:

 Ключові питання для аналізу наукових медіаповідомлень з огляду на природу науки:

Основні  підходи від медіаосвітнього вчителя:

  • Фасилітація та некритиканство
  • Аргументування
  • Обговорення емоцій та реакцій
  • І зменшення ролі вчительства

Були запропоновані такі загальні способи інтегрування медіаосвіти в освітній процес:

Маркери достовірності наукової інформації, зокрема пошук в інших джерелах:

Ми вдячні авторам, які надали матеріали!

АУП висловлює подяку Творчому об’єднанню «Соняшник», команді авторів методичного комплексу «Медіаграмотність в природничих науках»: Олексію Григоровичу, Микиті Каліберді, Руслану Шаламову, Зої Філончук та Роману Шияну, який свого часу це уможливив😊 на теренах і шляхах стандарту загальної середньої освіти.

Далі буде…


Проведення Літньої школи стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

3 Replies to “Як ми і природничу науку не загубили, і медіаосвіту інтегрували – 2

  1. Дякую дуже за корисний та цікавий проект! Нехай хвилями це розходиться по освітній спільноті та доходить до учнів! Якщо є можливість, то залучайте ще вчителів – за короткий термін ви встигли захопити нас проблемою медіаосвіти та показати шляхи її вирішення!

  2. Реалізація Концепції “Нова українська школа” потребує ретельної методологічної й методичної підготовки вчителя, ресурсного забезпечення. Саме проведення 20-ї Літньої школи стало поштовхом до занурення в питання формування критичного мислення й навичок медіаграмотності, що уможливив проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів авторської групи, до складу якої, зокрема, увійшли природничники Микита Каліберда та Руслан Шаламов, чітко окреслив основні підходи до медіаосвітнього вчителя: фасилітацію та некритиканство, аргументування, обговорення емоцій та реакцій, розкрив ключові питання для аналізу наукових медіаповідомлень з огляду на природу науки.
    Особливий інтерес викликала робота команди авторів методичного комплексу «Медіаграмотність в природничих науках»: Олексія Григоровича, Зої Філончук, Руслана Шаламова, Микити Каліберди, що забезпечує інтеграцію медіаграмотності в природознавство. Низький уклін організаторам Літньої школи АУП за цікаву лектуру, ресурсні матеріали, створення дружньої атмосфери співробітництва.

  3. Навчання з медіаграмотності на сучасний момент, особливо у період пандемії, в умовах дистанційного навчання, коли учням часто доводиться самостійно шукати та оцінювати інформацію, визначати її достовірність, є дуже актуальним для педагогічної громадськості, спонукає її до оволодіння методиками медіаосвіти.
    Участь у роботі школи допомогла мені сформувати новий, критичний погляд на сприйняття інформації.
    Особисто мене більше зацікавило питання медіаграмотності на заняттях біології., яке, як завжди, було дуже креативно розкрито Р.В.Шаламовим та М. Калібердою. Хочеться сподіватись на продовження таких навчань та на співпрацю у сфері післядипломної педагогічної освіти!

Залишити відповідь до Ольга Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *