info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Як ми і природничу науку не загубили, і медіаосвіту інтегрували – 2

31.08.2020  

Осінню 2019-го ми розпочали захопливу подорож медіаосвітнього корабля океанами, лабораторіями, дослідницькими центрами природничого всесвіту.

Тут би наша гуманітарна спільнота й захрясла вже в першому експерименті, якби не  Руслан Шаламов, директор із науково-методичної роботи Творчого об’єднання «Соняшник», який посилив експертну команду АУП кращими природничниками країни:

Олексій Григорович

Микита Каліберда

Руслан Шаламов

Зоя Філончук

які на другій космічній швидкості підготували серію посібників з біології, хімії, географії за підтримки Internews, де виклали короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділи увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розмістили численні ідеї завдань, що можуть бути використані під час занять. З ними можна ознайомитися тут:

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-khimii/ 

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-geogr/ 

https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-biolo/ 

За мапу нам слугувала біблія медіаосвіти – Сінді Шейбе, Фейз Рогоу. Медіаграмотність: Підручник для вчителя 2-ге видання, – видання яке уможливив Інтерньюс Нетворк:

https://www.aup.com.ua/sindi-sheybe-feyz-rogou-mediagramotni/ 

Зрештою в гавані на готелі-кораблі «Баккара» пришвартувалася 20-та Літня школа медіаосвіти і медіаграмотності АУП, де географи, як такі, що найбільше орієнтуються в фізичній реальності, обійняли всі мости і мостики.

А назва першого засадничого заняття об'єднала і ліриків, і не ліриків (групами не більше 10 осіб) – «Медіаграмотність в царині природничих наук».

Учасники дізналися від Микити Каліберди та Руслана Шаламова як аналізувати просто  медіаповідомлення:

Та ключові питання до аналізу наукових медіаповідомлень:

 Ключові питання для аналізу наукових медіаповідомлень з огляду на природу науки:

Основні  підходи від медіаосвітнього вчителя:

  • Фасилітація та некритиканство
  • Аргументування
  • Обговорення емоцій та реакцій
  • І зменшення ролі вчительства

Були запропоновані такі загальні способи інтегрування медіаосвіти в освітній процес:

Маркери достовірності наукової інформації, зокрема пошук в інших джерелах:

Ми вдячні авторам, які надали матеріали!

АУП висловлює подяку Творчому об’єднанню «Соняшник», команді авторів методичного комплексу «Медіаграмотність в природничих науках»: Олексію Григоровичу, Микиті Каліберді, Руслану Шаламову, Зої Філончук та Роману Шияну, який свого часу це уможливив😊 на теренах і шляхах стандарту загальної середньої освіти.

Далі буде...


Проведення Літньої школи стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram