Осінню 2019-го ми розпочали захопливу подорож медіаосвітнього корабля океанами, лабораторіями, дослідницькими центрами природничого всесвіту.
Тут би наша гуманітарна спільнота й захрясла вже в першому експерименті, якби не Руслан Шаламов, директор із науково-методичної роботи Творчого об’єднання «Соняшник», який посилив експертну команду АУП кращими природничниками країни:
Олексій Григорович
Микита Каліберда
Руслан Шаламов
Зоя Філончук
які на другій космічній швидкості підготували серію посібників з біології, хімії, географії за підтримки Internews, де виклали короткі теоретичні відомості про різні аспекти медіаграмотності, приділи увагу питанням методики впровадження навчання з медіаграмотності та розмістили численні ідеї завдань, що можуть бути використані під час занять. З ними можна ознайомитися тут:
https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-khimii/
https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-geogr/
https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-na-zanyattyakh-z-biolo/
За мапу нам слугувала біблія медіаосвіти – Сінді Шейбе, Фейз Рогоу. Медіаграмотність: Підручник для вчителя 2-ге видання, – видання яке уможливив Інтерньюс Нетворк:
https://www.aup.com.ua/sindi-sheybe-feyz-rogou-mediagramotni/
Зрештою в гавані на готелі-кораблі «Баккара» пришвартувалася 20-та Літня школа медіаосвіти і медіаграмотності АУП, де географи, як такі, що найбільше орієнтуються в фізичній реальності, обійняли всі мости і мостики.
А назва першого засадничого заняття об'єднала і ліриків, і не ліриків (групами не більше 10 осіб) – «Медіаграмотність в царині природничих наук».
Учасники дізналися від Микити Каліберди та Руслана Шаламова як аналізувати просто медіаповідомлення:
Та ключові питання до аналізу наукових медіаповідомлень:
Ключові питання для аналізу наукових медіаповідомлень з огляду на природу науки:
Основні підходи від медіаосвітнього вчителя:
Були запропоновані такі загальні способи інтегрування медіаосвіти в освітній процес:
Маркери достовірності наукової інформації, зокрема пошук в інших джерелах:
Ми вдячні авторам, які надали матеріали!
АУП висловлює подяку Творчому об’єднанню «Соняшник», команді авторів методичного комплексу «Медіаграмотність в природничих науках»: Олексію Григоровичу, Микиті Каліберді, Руслану Шаламову, Зої Філончук та Роману Шияну, який свого часу це уможливив😊 на теренах і шляхах стандарту загальної середньої освіти.
Далі буде...
Проведення Літньої школи стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю авторської групи та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.