Вправа "Сторінка в соціальній мережі" для використання на уроці історії у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Буковська Катерина Миколаївна, учителька історії Прибужанівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Прибужанівської ОТГ Вознесенького району Миколаївської області.
Мета вправи/заняття: навчити здобувачів освіти добирати актуальну інформацію, коректно постити в соціальних мережах та коментувати; формувати інформаційну та медіа-грамотність на уроках історії; розвивати інтерес до вивчення історії, вміння критично мислити та аналізувати інформацію; виховувати соціально зрілого, творчого громадянина України.
Короткий опис вправи, анотація: створення сторінок в Facebook та Instagram видатних історичних постатей, героїв української історії з подальшим груповим аналізом.
Застосування всесвітньої павутини на уроці історії повинно бути методично обгрунтованим та дидактично продуманим – саме це створить заняття образним, наочним, цікавими, допоможе більш глибокому засвоєнню учнями навчального матеріалу. Цілісне, уміле використання деяких сегментів Інтернет- мережі позитивно впливає на поглиблення знань з історії, на формування інтересів і естетичних смаків, сприяє підвищенню якості знань, активізації дослідницької діяльності учнів, їх творчої активності.
Час необхідний на виконання вправи: 1 год.
Застосування вправи: на уроках історії України під час вивчення будь-якої історичної постатті.
Необхідне обладнання/матеріали: смартфон чи комп’ютер / ноутбук із виходом до Інтернету.
Форма/метод роботи: самостійна робота
Детальний опис вправи:
Шановні восьмикласники!
Темою занять цього тижня є опрацювання матеріалу та складання історичного портрету Богдана Хмельницького. Тому пропоную вам виконати наступні завдання:
Для цього вам потрібно перейти за посиланням: https://www.classtools.net/FB/home-page
Перед вами з’явиться така сторінка
Не хвилюйтеся, що все на англійській мові! Дотримуйтесь інструкції.
Зверніть увагу на те, що розмістити фото або посилання, ви зможете лише тоді, коли збережете створений вами профіль. |
3. У наступному полі
Зазначте:
4. На наступному етапі роботи заповнюємо поле, в якому зазначаєте «друзів» героя, тобто постатей, які мали до нього відношення та підтримували з ним стосунки, це можуть бути: друзі, соратники, члени родини, вороги (кого ви забажаєте ще).
Ось у цих віконечках ви маєте ввести імена людей (фото або картинки ймовірної зовнішності підготуйте, вставлятимемо їх пізніше).
5. Ось тут ви вже створюєте «історію» історичного діяча:
У цьому розділі ви маєте розмітити (за бажанням, це виключно ваше бачення) різноманітні вислови про Хмельницького(сучасників Богдана, наближених до нього, вчених, посилання на відео про нього, історичні факти, події за участю Хмельницького тощо). Зверніть увагу: повинно бути обов’язково не менше 5 постів!!!!!!
Тут вводимо ім’я автора, наприклад, висловлювання:
Тут вводимо дату події:
Та натискаємо кнопку «Post» для розміщення публікації.
6. Збережіть створений вам профіль:
7. З’явиться ось таке віконечко.
Введіть свій пароль, можна навіть 1 2 3 4 5 6 7 8 9.
Введіть свою електронну пошту та на натисніть «ок».
8. Коли з’явиться ось така сторінка,
натисніть на посилання, що виділено синім кольором. Ви перейдете на сторінку свого історичного діяча і зможете відредагувати профіль.
9. Змініть його фото, натиснувши просто на зображення (попередньо підготувати фото)
10. Так само додайте фото тих, кого зазначили у розділі «друзі» (Friends).
11. Відкоригуйте свої публікації, додаючи фото, відео та посилання. Для коригування натисніть.
12. Коли все відредагуйте знову натисніть «Save», що зберегти зміни.
13. Надішліть посилання на готову сторінку Хмельницького або фото/скріншот сторінки на електронну адресу (адреса вчителя).
Очікувані результати: підвищується пізнавальна активність учнів; аняття з історії стають цікавими, практичними, доступними для учнів; покращуються результативність опанування учнями ключових компетентностей; оптимізується освітній процес, що дає можливість більше часу приділяти індивідуальній роботі з учнями .
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: застосування інфо-медійних технологій у навчальному процесі сприяють формуванню в учнів навичок критичного мислення, логіки, роботи з інформацією. Усе це можна побачити, впроваджуючи вправи з медіаграмотності на уроках історії. Це прекрасна основа для того, щоби дитина адаптувалася до сучасного світу, стала активним членом громадянського суспільства.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.