Вправа «Робота з медіаконтентом над творчістю Вільяма Шекспіра» для використання на уроці зарубіжно літератури

Вправа “Робота з медіаконтентом над творчістю Вільяма Шекспіра” для використання на уроці зарубіжної літератури у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Дротенко Тамара Михайлівнаучителька зарубіжної літератури Рибаківського ЗЗСО І-ІІІ ступенів Коблівської сільської ради Миколаївського району Миколаївської області. 

Мета вправи/заняття: розвиток медіаосвітніх компетентностей учнів під час вивчення життєвого шляху та творчості Вільяма Шекспіра.

Короткий опис вправи, анотація:

  • Проведення дослідження «Шекспірівське питання».
  • Вправа «Паралелі».
  • Створення медіасторінки.

Час необхідний на виконання вправи: 15-20 хвилин на кожну вправу.

Застосування вправи: цикл уроків зарубіжної літератури при вивченні творчості Вільяма Шекспіра (серія уроків, учитель самостійно обирає на якому уроці, яку вправу обрати (в залежності від рівня навченості учнів та мети уроку).

Необхідне обладнання/матеріали: підручник, смартфон, картки.

Форма/метод роботи: фронтальна, групова, індивідуальна.

Детальний опис вправи

  1. Дослідження «Декодування»

 Учні опрацьовують термін «Шекспірівське питання».

Учитель пропонує об’єднатися  у групи і спробувати дослідити це поняття.

Групи отримують картки з Qr-кодами, відсканувавши які, можна ознайомитися з матеріалами про кожного з претендентів на роль Шекспіра.

В процесі роботи учні, за бажанням, можуть користуватися і іншими джерелами зі Всемережжя.

Кожна група представляє результати свого дослідження, після чого відпрацьовується спільне рішення:

  • Хто ж такий Шекспір насправді?
  • Чому виникло «Шекспірівське питання»?
  1. Проводимо паралелі

Чи чули ви колись  подібні історії кохання (історичні хроніки чи сучасні статті або репортажі).

Після відповідей учнів учитель пропонує ознайомитись з історією кохання українських Ромео і Джульєтти зі Львова (відео або стаття зі Всемережжя).

(11:08-14:10 хвилини перегляду відео)

https://www.radiosvoboda.org/a/1814724.html

  1. Медіасторінка

За допомогою застосунку https://en.linoit.com/ учитель організовує спільну роботу, обираючи напрям в залежності від мети уроку (дуже ефективно спрацьовує під час дистанційного навчання):

  • Кластер до вивчення твору (тема, ідея, проблематика, герої……).
  • Кластер-характеристика героїв твору.
  • Кластер-дослідження «Образи трагедії в різних видах мистецтва».

Алгоритм роботи:

  • Учитель створює онлайн-плакат (підписує, робить візуал).
  • На одному зі стікерів вчитель розписує завдання для кожного учня, або групи).
  • Учні готують матеріали (текст, відео, аудіо), розміщують на окремих стікерах зі своїм логотипом.
  • Презентація роботи та спільне обговорення.

Очікувані результати:

  • уміння висловити своє ставлення стосовно постаті Шекспіра та авторства його творів;
  • уміння аналізувати твір та характеризувати образи героїв;
  • розвиток зв’язного монологічного усного та письмового мовлення;
  • уміння підтримувати дискусію та доводити свою думку.
  • критичне ставлення до інформації з різних джерел;
  • використання різних видів сприймання тексту;
  • уміння аналізувати та інтерпретувати медіатекст.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

  • Картка самооцінювання.
  • Вправа «Чоловічок».

Учні з листочка паперу ручками виривають чоловічка та на частинках тіла пишуть свої відчуття.

Над чим задумався (на голові).

Що відчув (на правій руці).

З ким співпрацював (на лівій руці).

Що допомогло в досягненні мети (на ногах).

Використані джерела:

  1. Рекомендації до Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності в освітній процес для учнів 7-8 класів. – Режим доступу: https://www.aup.com.ua/vseukrainskiy-konkurs-na-krashhu-vpra-2/
  2. Історія львівських Ромео і Джульєтти. – Режим доступу: https://www.radiosvoboda.org/a/1814724.html
  3. Легенди старого Львова. – Режим доступу: https://www.youtube.com/watch?v=tggDZBIG5XM
  4. Матеріали Вікіпедії
  5. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні [Електронний ресурс]: //Режим доступу: http://mediaosvita.org.ua/book/kontseptsiya-vprovadzhennya-mediaosvity/
  6. https://en.linoit.com/
  7. https://www.qrcode-monkey.com/ru/

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.