Вправа на тему "Створення та публікація веб-ресурсів" для використання на уроці інформатики у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Шевченко Каріна Миколаївна, вчителька інформатики Харківської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №150 Харківської міської ради.
Мета вправи/заняття: організувати навчальну діяльність з формування вміння працювати з інформацією, з сервісами Google (створення веб-сайтів, форм, карт, документів), практичного застосування знань, умінь і навичок, вчити знаходити оптимальні способи досягнення поставленої мети, оцінювати отримані результати, корегувати вміння організувати свою діяльність, співпрацювати з іншими учнями; удосконалювати навички інфомедійної грамотності; розвивати логічне й критичне мислення школярів, збільшувати інтерес до вивчення інформатики.
Формування ключових компетентностей:
Короткий опис вправи, анотація: розробка спрямована на розвиток умінь дітей працювати з інформацією різного типу, створювати медіапродукти з використанням інформаційних технологій. Інтеграція вправи з інфомедійної грамотності у навчання предмета «Інформатика» дає можливість розвивати критичне мислення, вміння креативно підходити до вирішення проблеми як наслідок формування сучасної компетентної особистості, що вміє взаємодіяти з сучасним інформаційним середовищем.
Час необхідний на виконання вправи: 2 уроки по 45 хв.
Застосування вправи: на уроці формування вмінь та навичок.
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер (ноутбук), інтерактивна квест-карта, папка для спільних матеріалів для веб-сайту на Google Диску.
Цифрові ресурси: https://answergarden.ch, www.mentimeter.com, https://sites.google.com/, https://drive.google.com/drive, https://genial.ly/, https://ru.padlet.com/dashboard, сервіси Google (документи, форми, карти).
Форма/метод роботи: квест-гра.
Детальний опис вправи: учням пропонується взяти участь у квесті (надається посилання на інтерактивну квест-карту (мал.1)), який відбувається за схемою: учні отримують завдання - працюють з Інтернет-ресурсами - аналізують отримані результати - переходять до наступного завдання. Виконавши всі завдання квесту, учні створюють і опубліковують спільний веб-сайт.
Мал.1 Квест-карта
Завдання квест-гри:
1 завдання: учні переходять за посиланням https://answergarden.ch/2307047 і залишають свої очікування від майбутньої роботи, склавши спільну хмару слів (мал. 2).
Мал.2 Спільна хмара слів на ресурсі AnswerGarden
2 завдання: учні отримують посилання на Google-документ, обговорюють та складають карту майбутнього колективного сайту «Харків туристичний» (мал.3).
Мал.3 Карта сайту «Харків туристичний», що складена учнями
3 завдання: відповідно до розробленої карти сайту учні шукають та створюють необхідний контент для сайту: опис характеристики маршруту (місця, тривалість, відстань, тип маршруту (міський, пішохідний), тип поверхні (грунт чи асфальт)), гугл-карту з мітками місць маршруту та прокладеним шляхом, форму з запитаннями до користувачів сайту, Google документ з повною інформацією про ті місця, що будуть у маршруті екскурсії. Матеріали структурують і розміщують у спільній папці на Google Диску.
4 завдання: учні переходять за посиланням на квест-карті (мал.4) на електронну дошку (мал.5)і виконують завдання за запропонованим алгоритмом. Розподіляють обов’язки в команді та створюють колективний сайт за допомогою ресурсу Google Sites відповідно до розробленої карти сайту. Матеріали використовують із спільної папки на Google Диску.
Мал.4 Посилання на 4 завдання квес-карти
Мал.5 Електронна дошка з алгоритмом виконання 4 завдання квесту
5 завдання: учні переходять за посиланням https://www.menti.com/75etdzcmkx (мал.6) і залишають свої відповіді на запропоновані запитання (мал.7). Із відповідей отримуємо спільну хмару слів (мал.8).
Мал.8 Спільна хмара слів на ресурсі Mentimeter
Очікувані результати: отримання готового колективного веб-сайту, вміння створювати медіапродукти з використанням інформаційних технологій (веб-сайти, карти, опитування), формування вміння організовувати колективну діяльність.
Підсумок: виконання завдання потребує достатнього рівня володіння інформацією, розвитку комунікативних та комунікаційних навичок під час роботи в групах чи індивідуально, отримані знання краще засвоюються дітьми через їх практичне втілення – створення конкретного продукту.
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.