Вправа “Критичний погляд” для використання на уроці мистецтва в 9 класі є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 9-10 класів.
Авторка: Таранюк Майя Іванівна, вчителька мистецтва КЗ “Вороновицького ліцею”.
Значення реклами зростає у всіх галузях економіки та громадського життя. Суспільна роль полягає в тому, що реклама впливає не лише на формування купівельних переваг, а й на становлення певних стандартів мислення та соціальної поведінки різних верств населення в кожній країні і в світі в цілому. Реклама підтримує й загострює конкуренцію, дозволяючи споживачам товарів розширити їхній вибір.
Істотна частина потенційних покупців одержує інформацію про товари в Інтернеті. Основна маса відвідувачів Інтернету – відносно молоді люди із середніми і вище середніх доходами, тобто вкрай приваблива для рекламодавців категорія населення. У зв’язку з карантинними обмеженнями під час епідемії COVID-19, військовим станом у нашій країні – частка покупців через мережу Інтернет постійно збільшується.
Інтернет вже давно перетворився на рекламне середовище, багато компаній здійснюють просування своєї продукції при безпосередній допомозі Інтернет-реклами. В даний час, практично кожен вид діяльності, тим чи іншим чином, обов’язково знаходить своє відображення у світовій мережі. Інтернет реклама створила просто незліченну кількість рекламних майданчиків, порталів різноманітної тематики, і багатьох інших ресурсів Інтернет реклами при безпосередній допомозі яких, користувач мережі відшукує необхідну йому інформацію.
Запропонована вправа допомагає здобувачам освіти навчитися орієнтуватися у світі реклами, передбачати ризики та уникати шахрайських схем під час покупок через Інтернет.
Вправа «Критичний погляд» розвиває критичне мислення та медіаграмотність; спонукає задуматися над значенням реклами у нашому житті; навчає правильно сприймати інформацію, «читати поміж рядками»; звертає увагу на важливість фінансової грамотності та знань із прав споживачів.
Мета вправи/заняття:
- сформувати у здобувачів освіти уявлення про комерційну рекламу (її види, способи поширення та засоби впливу на споживача);
- звернути увагу на види мистецтва та виражальні засоби, які використовуються при створенні реклами;
- розвивати уміння оцінювати художню якість створеного цифрового продукту;
- розвивати медіаграмотність, вміння роботи з різними джерелами інформації;
- розвивати уміння застосовувати цифрові технології для створення, презентації й популяризації мистецьких ідей;
- формувати критичне мислення, вміння висловлювати і аргументувати свою думку, робити висновки.
Переглянути повну версію вправи можна за посиланням: https://toolbox.medialiteracy.org.ua/toolbox/vprava-krytychnyj-poglyad/