Вправа “Графікан” до оповідання “Скарб” Олекси Стороженка для використання на уроці української літератури

Вправа “Графікан” до оповідання Олекси Стороженка для використання на уроці української літератури у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Білинець Діана Михайлівна, вчителька індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради Закарпатської області. 

Мета вправи/заняття: узагальнити та систематизувати знання про прочитаний твір. Доповнити процес літературної комунікації учнів з художніми творами різними засобами передачі змісту й ціннісних характеристик – візуальними та змішаними.

Короткий опис вправи, анотація: Графікан – це графічне зображення прочитаного твору та обговорення його змісту. Вправа «Графікан» поєднує в собі декілька видів роботи: закріплення назви твору та його автора, графічно зображений сюжет оповідання, бесіда за змістом прочитаного, активність- розмальовка до твору. Вправу розроблено та проведено на уроці української літератури у 7 класі для дітей з ООП (індивідуальне навчання).

Час необхідний на виконання вправи:15-20 хв.

Застосування вправи: українська література.

Необхідне обладнання/матеріали: шаблон вправи «Графікан», кольорові олівці (папір А4).

Форма/метод роботи: колективний або індивідуальний

Детальний опис вправи: вправу «Графікан» (аркуш) потрібно роздрукувати для кожного учня (індивідуальна робота) або вивести аркуш на екран (колективна робота). На початку аркуша подається назва твору та його автор (щоб зберегти в пам`яті хто написав твір), наступний етап аркуша знайомить школярів з ілюстраціями до оповідання (тут потрібно встановити послідовність подій та обговорити чи відповідають ілюстрації змісту твору), третій етап аркуша – це знаходження відповідей на подані запитання, четвертий етап – письмова робота (або усна) «чи хочу я бути схожим на героя твору….»,  п`ятий етап – розмалюй або намалюй ілюстрацію до твору.

Такі вправи «Графікани» вчитель може легко створювати до різних творів у програмі PowerPoint за шаблоном (шаблон додається до вправи).

Очікувані результати: використання різних медіазасобів для знайомства й спілкування сучасних підлітків з художніми творами дозволяє комплексно реалізувати завдання літературної й медіа-освіти – формування компетентного читача з розвиненим критичним мисленням, здатного до засвоєння універсальних норм поведінки в соціумі й поціновування загальнолюдських цінностей.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: відповідь на питання «так» чи «ні»

-Чи сподобалась вправа?

– Чому саме?

Використані джерела:

Використані малюнки з сайту:

  1. https://dovidka.biz.ua/o-storozhenko-skarb-skorocheno/
  2. https://medialiteracy.org.ua/suchasnyj-pidlitok-i-hudozhnij-tvir-komunikatsiya-kriz-pryzmu-media/

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.