Вправа для використання на уроці історії, громадської освіти у 6 класі при вивченні теми «Цінності сталого розвитку людства в моєму житті»

Вправа для використання на уроці історії, громадської освіти у 6 класі при вивченні теми «Цінності сталого розвитку людства в моєму житті» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Мацюк Інна Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителька історії та громадянської освіти Часовоярського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №17 Часовоярської міської ради Донецької області. 

Мета вправи/заняття: навчити учнів критично-рефлексивно використовувати  медіаресурси; формувати пізнавальні мотиви, які сприяють  стійкій активності і підвищують ефективність засвоєння знань шляхом інтерактивного діалогу; розвивати аксіологічну компетентність; проєктувати та реалізовувати ціннісне наповнення питання сталого розвитку школярів; розвивати вміння аналізувати загальнолюдські цінності та співвідносити їх з власними; сприяти усвідомленню важливості планування власних та спільних дій у  вирішення глобальних проблем сталого розвитку.

Короткий опис вправи, анотація: вправа «Думай-практикуй-заохочуй інших» шляхом використання інструментів медіа ресурсів спонукає учнів до усвідомлення цінності дотримання принципів сталого розвитку для гармонійного прогресу людства. Робота  складається з чотирьох етапів: перший, мотиваційний етап, передбачає перегляд медіа ресурсу «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», який був створений учнями старших класів  шкільної громади Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ст.№ 17 та  аналіз інфографіки «Глобальні цілі сталого розвитку»; під час другого, організаційного, та третього, інтерактивного,  етапів виконання вправи учні створюють та презентують стратегічну рамку «Думай-практикуй-заохочуй інших» на віртуальній онлайн-дошці «Linoit»; підсумковим, четвертим етапом є обговорення та рефлексія.

Час необхідний на виконання вправи: 25 хвилин

Застосування вправи: вправа може бути використана під час проведення виховних заходів та тренінгів  з екології, годин спілкування  в напрямку громадянського виховання, проведення занять школи лідерства та шкільного самоврядування, інтегрованого курсу «Культура добросусідства». 

Необхідне обладнання/матеріали: медіа ресурс «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», інфографіка «Глобальні цілі сталого розвитку», стратегічна рамка «Думай-практикуй-заохочуй інших», віртуальна онлайн-дошка «Linoit».

Форма/метод роботи: інтерактивна групова форма роботи з застосуванням технології розвитку критичного мислення/ метод аналізу та синтезу інформації.

Детальний опис вправи «Думай-практикуй-заохочуй інших».

  1. Мотиваційний етап.

 Перегляд медіа ресурсу «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», який був створений учнями старших класів  шкільної громади Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ст.№ 17.

Завдання: дати назву відео та сформулювати головний меседж до переглянутого медіа джерела.

https://drive.google.com/file/d/1WCzthcjLmcKWDzEDOCXjtlgS-Nh0SG1g/view

Повідомлення учителя про глобальний процес забезпечення сталого розвитку   світу.

  1. Організаційний етап.

Учні отримують фрагменти інфографіки «Глобальні цілі сталого розвитку» (Кожен учень отримує по три елементи).

Завдання: об’єднавшись в  три групи, заповнити полотно таблиці елементами інфографіки.

           
           
           

    

  1. Інтерактивний етап.

 Завдання: спираючись на інформацію, яку отримали з відео «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі»  та під час роботи в інфографіці, створити та презентувати стратегічну рамку «Думай-практикуй-заохочуй інших» на віртуальній онлайн-дошці «Linoit».

http://linoit.com/users/galinarassa/canvases/%D0%A0%D0%B0%D0%BC%D0%BA%D0%B0

Учасники працюють індивідуально  або в парах на  своїх мобільних пристроях, а на екрані висвітлюється спільний проєкт.

  1. Підсумковий етап. Запитання для обговорення:
  • Чи усвідомлюєте ви відповідальність за сталий розвиток усього людства?
  • Які кроки нам необхідно зробити на шляху до сталого розвитку?
  • Як ми можемо використати отриманий досвід у повсякденному житті та в своїй діяльності?
  • Які цінності сталого розвитку людства є особисто для вас найактуальнішими? Обґрунтуйте власну думку.

Очікувані результати:

Учні

  • усвідомлять  преваги позиції сталого розвитку  як транслятора цінностей людства;
  • визначать ключові аспекти власного ціннісного ставлення до глобальних проблем сталого розвитку сучасного світу;
  • сформують уявлення про стратегію дій на шляху до  сталого розвитку в громаді школи та міста;
  • навчаться здобувати та опрацьовувати інформацію з медіа джерел та критично-рефлексивно осмислювати її;
  • вибудують ефективні комунікації зі своєю командою.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Вправа «Коло досвіду».

Мета: самоаналіз досвіду учнів з теми, визначення сподівань, результатів власної роботи та розуміння  власних надбань.

Хід: Кожна команда утворює своє коло таким чином, щоб одна долонька підтримувала долоньку іншого, передаючи «долоньку» учасники діляться враженнями та досвідом від проведеної роботи, відповідаючи на питання, висвітлені на екрані:1- символізує бекграунд — що ми вже знаємо та чим хочемо поділитися; 2 — що мені ще необхідно знати та вміти для того, щоб реалізувати свою ідею; 3 — що безпосередньо вони могли б додати в роботу. В кінці виконання вправи учасники направляють руки в центр кола та промовляють фразу: «За нами майбутнє!».

Використані джерела:

  1. http://sdg.org.ua/ua/resources-2
  2. https://www.aup.com.ua/mediagramotnist-ta-kritichne-mislen/
  3. https://www.aup.com.ua/uploads/mo3.pdf
  4. http://www.ifapcom.ru/files/News/Images/2013/mil_cat_rus.pdf

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.