Вправа «Знайди помилки» для використання на уроці хімії та природознавства у 5 класі при вивченні теми «Різноманітність рослин»

Вправа “Знайди помилки” для використання на уроці хімії та природознавства у 5 класі при вивченні теми «Різноманітність рослин» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Шахрай Тетяна Михайлівна, вчителька хімії та природознавства Шепетівської ЗОШ №1 ім. М.Островського м. Шепетівка Хмельницької області.

Мета вправи/заняття: сформувати в учнів вміння аналізувати інформацію природничого змісту, визначати правдиві твердження від хибних, працювати в парах, узагальнювати, обгрунтовувати свою думку, вміло поєднувати текстову інформацію з цифровою.

Короткий опис вправи, анотація: учні отримують картки із завданням, в парах опрацьовують дану інформацію, аналізують її, визначають, які помилки щодо відомої їм рослини допущено в тексті та підкреслюють їх.

Час необхідний на виконання вправи: 5 хв.

Застосування вправи: урок природознавства (на будь-якому етапі уроку).

Необхідне обладнання/матеріали: картки із завданням, мобільні телефони.

Форма/метод роботи: робота в парах над завданням «Знайди помилки»

Детальний опис вправи:

В парах опрацюйте отриману інформацію, що містить картка, проаналізуйте її та визначте, які помилки щодо відомої вам рослини допущено в тексті та підкресліть їх. При потребі, користуючись мобільними телефонами, знайдіть підказку (проскануйте Qr-код). Після завершення виконання вправи озвучте помилки та обгрунтуйте свою думку.

Вправа «Знайди помилки»

Ялина – вічнозелений кущ, здатна прожити до 50 років. Найбільш розповсюджена на півдні. Рослиною охоче прикрашають присадибні ділянки, парки, зони відпочинку. Ялина має широкі листочки, які розташовані спіральним чином. Вони опадають кожного року. У висоту вона може сягати до 5 метрів, а діаметр стовбура має до 3 метрів. Крона може бути у вигляді піраміди. У ялинки прямий стовбур, який прикрашає кора сірого кольору. Перше десятиліття ялинка росте повільно. Її корені знаходяться глибоко від поверхні, особливо, якщо дерево росте на вологих ґрунтах. Дерева мають тонкий фруктовий аромат. Вони насичують навколишню атмосферу киснем. Шишки ялинки можуть бути різного кольору: червоного, рожевого, зеленого, синього, чорного. Як правило, переважає червоний. Ялинка – чудовий матеріал для будівництва. З неї роблять папір, тканину, целюлозу.

Очікувані результати: учні встановлюють причинно-наслідкові зв’язки між явищами та поняттями, вміють відрізняти правдиву інформацію від хибної, обгрунтовують свою думку.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Що нового ви дізналися про ялинку завдяки даній вправі?

Якою б інформацією ви доповнили опрацьовуваний текст?

Де можна ще знайти матеріал про ялинку?

Використані джерела:

  1. Інформацію взято з сайту https://kurs.if.ua/news/yalyna_vydy_umovy_vysadky_ta_vybir_sadzhentsiv_68192.html  та перероблено відповідно до мети вправи.
  2. http://factosvit.com.ua/yalyna-yevropejska/

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *