Вправа для використання на уроці історії, громадської освіти у 6 класі при вивченні теми «Цінності сталого розвитку людства в моєму житті» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Мацюк Інна Олександрівна, заступник директора з навчально-виховної роботи, вчителька історії та громадянської освіти Часовоярського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів №17 Часовоярської міської ради Донецької області.
Мета вправи/заняття: навчити учнів критично-рефлексивно використовувати медіаресурси; формувати пізнавальні мотиви, які сприяють стійкій активності і підвищують ефективність засвоєння знань шляхом інтерактивного діалогу; розвивати аксіологічну компетентність; проєктувати та реалізовувати ціннісне наповнення питання сталого розвитку школярів; розвивати вміння аналізувати загальнолюдські цінності та співвідносити їх з власними; сприяти усвідомленню важливості планування власних та спільних дій у вирішення глобальних проблем сталого розвитку.
Короткий опис вправи, анотація: вправа «Думай-практикуй-заохочуй інших» шляхом використання інструментів медіа ресурсів спонукає учнів до усвідомлення цінності дотримання принципів сталого розвитку для гармонійного прогресу людства. Робота складається з чотирьох етапів: перший, мотиваційний етап, передбачає перегляд медіа ресурсу «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», який був створений учнями старших класів шкільної громади Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ст.№ 17 та аналіз інфографіки «Глобальні цілі сталого розвитку»; під час другого, організаційного, та третього, інтерактивного, етапів виконання вправи учні створюють та презентують стратегічну рамку «Думай-практикуй-заохочуй інших» на віртуальній онлайн-дошці «Linoit»; підсумковим, четвертим етапом є обговорення та рефлексія.
Час необхідний на виконання вправи: 25 хвилин
Застосування вправи: вправа може бути використана під час проведення виховних заходів та тренінгів з екології, годин спілкування в напрямку громадянського виховання, проведення занять школи лідерства та шкільного самоврядування, інтегрованого курсу «Культура добросусідства».
Необхідне обладнання/матеріали: медіа ресурс «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», інфографіка «Глобальні цілі сталого розвитку», стратегічна рамка «Думай-практикуй-заохочуй інших», віртуальна онлайн-дошка «Linoit».
Форма/метод роботи: інтерактивна групова форма роботи з застосуванням технології розвитку критичного мислення/ метод аналізу та синтезу інформації.
Детальний опис вправи «Думай-практикуй-заохочуй інших».
Перегляд медіа ресурсу «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі», який був створений учнями старших класів шкільної громади Часовоярського ЗЗСО І-ІІІ ст.№ 17.
Завдання: дати назву відео та сформулювати головний меседж до переглянутого медіа джерела.
https://drive.google.com/file/d/1WCzthcjLmcKWDzEDOCXjtlgS-Nh0SG1g/view
Повідомлення учителя про глобальний процес забезпечення сталого розвитку світу.
Учні отримують фрагменти інфографіки «Глобальні цілі сталого розвитку» (Кожен учень отримує по три елементи).
Завдання: об’єднавшись в три групи, заповнити полотно таблиці елементами інфографіки.
Завдання: спираючись на інформацію, яку отримали з відео «Проблеми сталого розвитку в сучасному світі» та під час роботи в інфографіці, створити та презентувати стратегічну рамку «Думай-практикуй-заохочуй інших» на віртуальній онлайн-дошці «Linoit».
http://linoit.com/users/galinarassa/canvases/%D0%A0%D0%B0%D0%BC%D0%BA%D0%B0
Учасники працюють індивідуально або в парах на своїх мобільних пристроях, а на екрані висвітлюється спільний проєкт.
Очікувані результати:
Учні
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Вправа «Коло досвіду».
Мета: самоаналіз досвіду учнів з теми, визначення сподівань, результатів власної роботи та розуміння власних надбань.
Хід: Кожна команда утворює своє коло таким чином, щоб одна долонька підтримувала долоньку іншого, передаючи «долоньку» учасники діляться враженнями та досвідом від проведеної роботи, відповідаючи на питання, висвітлені на екрані:1- символізує бекграунд — що ми вже знаємо та чим хочемо поділитися; 2 — що мені ще необхідно знати та вміти для того, щоб реалізувати свою ідею; 3 — що безпосередньо вони могли б додати в роботу. В кінці виконання вправи учасники направляють руки в центр кола та промовляють фразу: «За нами майбутнє!».
Використані джерела: