Вправа "Соцмережевий лабіринт: розумно навколо вебу" є вправою-переможницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Наталія Іващенко.
Тривалість виконання: 90 хв
Аудиторія та її вік: підлітки 14+ та дорослі
Які навички формує, для чого вправа:
вміння надавати характеристику соціальних медіа; аналізувати власну поведінку у соціальних мережах; комунікативні навички; робота в групі
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Фліпчарти (3 шт), проектор, екран, ноутбук, маркери, папір А4 (30 аркушів)
Послідовність виконання, опис вправи:
Вправа «Соцмережевий лабіринт: розумно навколо вебу»
Мета: вивчення характеристик соціальних медіа; аналіз власної поведінки у соціальних мережах.
1 етап. Мозковий штурм «Соціальні мережі і я» (20 хвилин, індивідуальна та групова робота)
Організатор готує 3 фліпчарти з питаннями про знання та думки учасників щодо соціальних мереж (будь-яка на вибір учасників). Якщо вправа виконується онлайн, то рекомендую застосувати інтерактивну дошку Padlet (https://uk.padlet.com/) або анкетування за допомогою додатка Mentimetre (https://www.mentimeter.com/ ).
Які категорії особистих фото Ви знайшли? | Які послання Ви змогли розпізнати за цими особистими фотографіями |
Обраний контент | Послання (коротко) | Наша емоційна реакція (коротко) | Емоційне сприйняття (1….10) | Особиста інформація (1….10) |
Контент в яких категоріях Ви знайшли | Яке послання ви розпізнали в цьому контенті |
Тепер проаналізуйте ці приклади. Контент, що розміщується, дає більше інформації про користувача, його інтереси, і це може побачити будь-який користувач соціальної мережі (якщо в налаштуваннях профілю встановлено «доступно всім»).
Заповніть таблицю. Оцініть свої приклади, наскільки вам як людині ззовні цікавий цей контент, наскільки особисту інформацію він містить? Чим цікавіший вамконтент і чим приватнішим ви його знаходите, тим вища оцінка
Приклад контенту | Послання (коротко) | Яка могла бути ціль (коротко) | Наскільки контент зацікавив (1….10) | Особисте сприйняття (1….10) |
Додаток 3
Робочий аркуш 3
Перевірка профілю «Про мене» у Facebook.
Будь ласка, зайдіть у Facebook. Тепер перегляньте кілька різних профілів користувачів, які ви раніше ніколи не бачили. Вивчіть інформацію, яку ці користувачі розмістили в розділі «Про себе», де Facebook просить розмістити особисту інформацію з різних категорій. Будь ласка, заповніть таблицю нижче: перерахуйте інформацію, яку запитує Facebook у своїх користувачів та оцініть, наскільки цікава ця інформація вам
Facebook категорії | Цікаво для Вас |
Кожен пункт у розділі Facebook «Про себе» - шматочки великого пазла. Зібравши ці пазли, подумайте про особистість користувача (приємний, з почуттям гумору, агресивний тощо.), його життя (школа, місто, в якому він живе, освіта, друзі, сексуальна орієнтація тощо.) та інтересах (політика, спорт, кіно, ігри тощо). Будь-який користувач Facebook може використовувати цю інформацію, щоб дізнатися більше або менше деталей про того чи іншого користувача. (якщо в налаштуваннях профілю встановлено «доступно всім») – найчастіше сам користувач про це навіть не знає.
Завдання: Тепер знайдіть кілька прикладів того, як відомості з розділу «Про себе» на сторінці користувача може розповісти вам багато чого про цю людину. Оберіть 3 профілі користувачів, які живуть і працюють в абсолютно різних місцях, слухають різну музику, читають різні книги, в яких різні інтереси тощо. Збережіть ці профілі (або посилання на них) для презентації. Опишіть враження від цих користувачів та оцініть їх. Чим особисто вам цікавіший профіль користувача, тим вища ваша оцінка
Ім’я профілю | Наші ідеї про користувача, його життя та інтереси | Оцінка (1….10) |
Джерела, які були використані: