info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Гра-тренінг із навчання медіаграмотності «З відкритими очима»

23.04.2024  

Гра-тренінг із навчання медіаграмотності "З відкритими очима" є вправою-переможницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторки: Олена Тюріна, Вікторія Князєва, Наталія Корзун. 

Тривалість виконання: 40 хв.

Аудиторія та її вік: 12+

Які навички формує, для чого вправа:

Гра не передбачає переможців та тих, хто програв у грі. Гра проводиться у форматі тренінгу і має як визначені, так і невизначені результати навчання. Визначений результат – складений аналіз повідомлення за стратегіями. Невизначений результат –набуття учасниками гри комптентностей, знань, умінь розуміти й аналізувати як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають; розвиток критичного мислення, навичок лідерства та командної роботи.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Гра тренінг із навчання медіаграмотності «З відкритими очима» (містить таку комплектацію: правила гри, картки-ПОВІДОМЛЕННЯ, КОНТЕНТ-картки у вигляді набору карток «ТВЕРДЖЕННЯ», «НАВІЩО», «ДЖЕРЕЛО», «ПОМИЛКИ», ігрове поле, магнітні фішки 3 кольорів). Із змістом гри-тренінгу можна ознайомитись за посиланням https://drive.google.com/drive/folders/1Oe52HO_1z4M-8dQjvhz9pS8HauQPjcD4?usp=drive_link

Послідовність виконання, опис вправи:

Крок 1. Підготуйте аудиторію для проведення гри. Об’єднайте учасників у групи (орієнтовна кількість груп-учасниць від 2 до 5).

Крок 2. Ознайомте учасників із правилам гри (скористайтесь інструкцією із гри). За допомогою питання визначте учасника, який обере 1 картку із набору карток-ПОВІДОМЛЕНЬ (наприклад, з якої мови походить слово «медіаграмотність?»).

Крок 3. Попросіть усі команди розмісити це повідомлення (його дублікати) посередині свого ігрового поля у віконці «Твоє повідомлення».

Крок 4. Оголосіть про початок гри.

Крок 5. Надайте 15 хвилин учасникам груп для обговорення картки-ПОВІДОМЛЕННЯ. Спостерігайте за роботою учасників груп, за необхідності надавайте консультації.

Крок 6. Оголосіть про час завершення І частини гри. Попросіть команди презентувати свої міркування, розміщені на полотні.

Крок 7. Подякуйте учасникам за виконану роботу та оголосіть про початок етапу оцінювання.

Крок 8. Попросіть кожну команду узяти набор магнітних фішок 3 кольорів. Зверніть увагу учасників команд, що колір фішок має визначати вплив повідомлення на їх стан (наприклад, використайте червону фішку, якщо повідомлення погіршує емоційний стан, зелену – якщо покращує/піднімає настрій, жовту – якщо не викликає емоцій тощо). Кількість наборів магнітних фішок залежатиме від кількості карток «ТВЕРДЖЕННЯ», «НАВІЩО», «ДЖЕРЕЛО», «ПОМИЛКИ», яким скористалися учасники для аналізу картки «ПОВІДОМЛЕННЯ».

Крок 9. Попросіть команди підрахувати кількість фішок кожного кольору. Зверніть увагу дітей на те, що вони повинні зробити висновок про загальний вплив повідомлення на їх емоційний стан. (Наприклад, якщо найбільше зелених фішок, то повідомлення має позитивний ефект.)

Крок 10. Надайте коментар за результатами аналізу повідомлення без оцінювання роботи груп.

Крок 11. Завершіть гру, або продовжте гру із вибору нової картки ПОВІДОМЛЕННЯ (перейдіть до КРОКУ 3).

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

  • Немає нічого поганого в тому, щоб не знати відповіді на всі питання.
  • Найголовніше – це вчитися та розвивати свої навички медіаграмотності.
  • Не бійтеся ставити запитання та критично мислити.
  • І пам’ятайте – НЕПРАВИЛЬНИХ ВІДПОВІДЕЙ НЕ ІСНУЄ!

Гра не передбачає переможців та тих, хто програв у грі. Гра проводиться у форматі тренінгу і має як визначені, так і невизначені результати навчання. Визначений результат –складений аналіз повідомлення за стратегіями. Невизначений результат –набуття учасниками гри комптентностей, знань, умінь розуміти й аналізувати як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають; розвиток критичного мислення, навичок лідерства та командної роботи.

Джерела, які були використані:

Методична розробка гри https://drive.google.com/drive/folders/1Oe52HO_1z4M-8dQjvhz9pS8HauQPjcD4?usp=drive_link

tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram