План-конспект уроку географії у 7 класі “Південна Америка”

План-конспект уроку є дипломантом І ступеня Всеукраїнського конкурсу на кращий план-конспект уроків природничих дисциплін із елементами медіаграмотності для 1-11 класів у 2018/19 н.р. (Географія)


Тема: Південна Америка.

Мета: узагальнити  систематизувати та розширити знання учнів з теми  «Південна Америка»;

– розвивати інформативно-комунікативні компетентності, вміння та навички роботи учнів з картами, атласом;

– виховувати в учнів пізнавальний інтерес до вивчення предмета культуру мови, доброзичливість, відвертість.

Обладнання: фізична карта півкуль, атласи, мультимедійна установка.

Тип уроку: урок систематизації та систематизації знань.

Форма проведення: урок – подорож.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Добрий день діти!

Сьогодні у нас незвичайний урок

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну прекрасну,

В країну чудову,

Де подорожуючи, згадаємо нове!

                                     Сміх людський велика сила,

                                       Він мистецтво і наука

                                        Він в житті і для життя.

Втраченим вважається той день, коли жодного разу ви не посміхнулись.

Тож давайте посміхнемось один одному. Налаштуючись на дружню співпрацю.

ІІ. Мотивація

Вчитель. Колись ці Землі з легкої руки Амеріго Веспучи, одержали назву «Новий Світ». У джунглях цього материка заблукали герої книги Жуля Верна «Діти капітана Гранта», а в 1704 р. через аварію корабля на острів Хуан Фернандес потрапив британський моряк Олександр Серкіс, пригоди якого Даніело Дефо поклав в основу відомого роману сучасні уявлення про цей материк нерозривно пов’язані зі словами «футбол», «бразильський карнавал», «аргентинське танго», і багатьма іншими. Цей материк подарував світу томати та картоплю, ананаси, кукурудзу, какао  та гарбуз.

ІІІ. Актуалізація знань учнів.

Метод асоціацій.

Вчитель. А які у Вас викликає  асоціації материк Південна Америка?

Щоб дізнатися ми проведемо гру використовуючи метод асоціацій.

Зараз на екрані мультимедійної установки будуть показані географічні об’єкти Південної Америки, а ви повинні відгадати що це і одним – двома словами дати характеристику. (широкі, глибокі, довгі)

Прийом «Цікавий маршрут»

– Чи не хочете ви побувати на материку Південна материку. Помилуватись красотою, вдихнути аромат амазонських лісів?

– А яким чином ми можемо здійснити подорож з України на цей далекий материк?

– Літаком.

– Морським.

(Учні описують маршрут)

ІІІ. Узагальнення і систематизація знань.

Сьогодні на уроці ми з вами відправляємось в останню подорож на материк Південна Америка. Одна група летить літаком, інша морським шляхом.

Прийде першою та команда, яка краще справиться з завданням.

(За правильні відповіді на уроці кожен учень буде отримувати географічні гроші – 1 гео)

На далекій Амазонці ми ніколи не були

Не літали літаком ми,

Й кораблі нас не везли,

Не спускались у долину

Із високих мідних гір

І не бачили тварину,

Що зовуть її тапір.

То, чому ж нам так знайомий

Цей вологий дивний край

Ти подумай швидше друже і скоріш відповідай!

І зупинка «Розминка» 

Кожна команда отримує по 5 запитань. Вірна відповідь – 1 гео.

Для І команди.

  1. Крайня північна точка материка. (м. Галлінас)
  2. Савана півночі. (Льянос)
  3. Найбільша за площею держава Південної Америки. (Бразілія)
  4. Анди з мови інків перекладаються як «мідні гори».
  5. Протока між материком Південна Америка і островом Вогняна Земля. (Магелланова)

Для ІІ команди.

1. Крайня південна точка материка. (м. Фроуерд)

2. Найбільше плоскогір’я по площі. (Бразильське)

3. Савана півдня. (Кампос)

4. Країна в якій знаходиться високогірне озеро Тітікака. ( Перу)

5. Протока між островом Вогняна Земля і Антарктидою. (Дрейка)

ІІ зупинка «Ім’я на карті»

Вчитель демонструє портрети дослідників (якщо учні не називають вчених прізвища, називає вчитель). Учні повинні сказати чи є на карті Південної Америки географічні назви, пов’язані з ім’ям дослідників.

 (якщо команда назвала ім’я вченого і об’єкт, отримує 2 гео)

Хвилинка релаксації (з використанням ІКТ)

ІІІ зупинка «Інтелектуальна»

Передаючи мікрофон один одному команда повинна:

І Порівняти географічне положення Південної Америки та Африки.

ІІ  Порівняти географічне положення Південної Америки та Австралії.

ІV зупинка «Картографічна»

Представники команди отримують картки – завдання, які географічні об’єкти команда повинна показати на карті. (Рельєф, водні ресурси).

(команда за повну відповідь отримує 5 гео)

V зупинка «Чомучка»

(вірна відповідь 2 гео)

1. Чому пасати краще зволожують територію Південної Америки ніж Африки? (Відповідь обґрунтуйте)

2. Чому західне узбережжя Південної Америки є зоною сейсмічної активності? (Відповідь обґрунтуйте)

3. Чому Анди називають «мідними горами?»

4. Чому Південна Америка вважається найвологішим материком?

VІ зупинка «Творча»

Вашим домашнім завданням було розробити подорож до цікавого об’єкта на материку Південна Америка. (Оцінюється в 10 гео)

Наша подорож завершена, час підвести підсумки.

А зараз я пропоную вам продовжити і закінчити моє речення, як підсумок у вивченні материка Південна Америка.

Я знаю, що материк Південна Америка…

Я вмію…

Додатки до уроку>>>


Розробила: Коваль Марина Вікторівна, вчитель географії, спеціаліст І категорії, Синельниківська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №3, Дніпропетровська область

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.