info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Перепакуй історію наново

14.05.2024  

Вправа "Перепакуй історію наново" є вправою-переможницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Ірина Цатурян.

Тривалість виконання: 2 години.

Аудиторія та її вік:

Старшокласники 15-17 років

Які навички формує, для чого вправа:

  • Вміння підбирати медійний формат, що відповідає наявному змісту та цільовій аудиторії;
  • Здатність працювати у команді.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:

Обладнання та матеріали:

  • 2-3 опублікованих у ЗМІ історії (досить об'ємних)
  • ноутбуки або мобільні телефони учасників гри, wi-fi або внутрішня локальна мережа (якщо немає техніки та виходу в інтернет, можна використати роздруківки текстів)
  • наклейки різних кольорів (4)
  • маркери або фломастери різних кольорів
  • папір формату А4
  • картки «Формати»
  • окремі робочі столи на кожну команду
Послідовність виконання, опис вправи:

Опис вправи

Етапи Що потрібно зробити? Час                                                                                 Матеріали та обладнання

 

"В інтернеті пишуть" - знайомимося з матеріалами Всім учасникам команди потрібно прочитати запропоновану історію. 3 хвилини Гаджети учасників, wi-fi, посилання в загальному просторі (група соцмереж, канал телеграма, інше)

 

Розбір за складом На цьому етапі обрану історію потрібно розібрати на складові — елементи фактажу: люди, цифри, дати, події, думки. Кожен окремий факт виписується на окремий стікер та  клеїться на робочому столі команди. 4-6 хвилин Стікери. Можна кілька кольорів для різних видів фактів. Однак, цю думку можна команді не підказувати.
Новий кут подачі Команда шукає новий кут подачі, фокус, вибудовує нову логіку та послідовність. На цьому етапі можна додавати свої факти, героїв, питання, на які потрібно відповісти, щоб розкрити по-новому тему. Для ускладнення гри команди можуть отримувати або обирати цільову аудиторію, для якої робиться проект, і тоді історія вибудовується з урахуванням концертної аудиторії. 7-10 хвилин Стікери і робоча поверхня столу.
Вкидання форматів Вкидання форматів

Всі команди підходять на «ярмарок форматів» — великий стіл, на якому розкладено кілька наборів карток-форматів.

Завдання етапу — вибрати мультимедійні формати упаковки інформації, що підходять для своєї історії. На цьому етапі команди отримують ватмани чи  фліпчарти.

 

1-3 хвилини Картки-формати
Збір історії Час на коригування вибраного кута подачі, вибудовування логіки історії з урахуванням обраних форматів, оформлення історії на аркуші із використанням стікерів, карток, маркерів – прототип історії, сценарій проекту. 7-10 хвилин Листи ватману або фліпчарту за кількістю команд, фломастери чи маркери
Карусель пітчів Команди вибирають по одному спікеру та залишають його біля свого столу. Інші учасники команд переміщаються від стола до столу за годинниковою стрілкою послідовно за сигналом ведучого та знайомляться з історіями колег. У спікера, який представляє свою історію всього 1 хвилина, і повторити свою історію йому доведеться для кожної команди. 5-8 хвилин (залежно від кількості команд)  
Все найкраще — собі Наступні кілька хвилин команди всередині себе діляться враженнями та впроваджують цікаві рішення, підглянуті у колег у свої історії.

 

2-3 хвилини  
Загальне обговорення Усі команди об'єднуються у спільне коло, їм пропонується відповісти на запитання:

- Які ходи сподобалися у команд-колег?

- Як змінилися історії?

— Чи вийшло зробити різні проекти на одному матеріалі?

— Чи були переломні моменти з погляду на історію?

- Що стало відкриттям гри?

— Чого навчилися під час гри?

Якщо є бажання виявити переможців, то на цьому етапі можна провести голосування за історію. Причому голосування може бути «редакційним» та «читацьким». У першому випадку "голос" (стікер, наклейка "лайк" або інший символ) видається на команду, у другому - кожному учаснику гри. Переможців необхідно нагородити, наголосити, заохотити.

 

7-10 хвилин  

Поради викладачеві з підготовки та проведення вправи.

Потрібно враховувати, що у таймінг не закладено час на розподіл за командами та формування простору.

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

Суть  полягає у перепакуванні вже опублікованої історії. Учасники об'єднуються в команди, одержують готові матеріали та під час гри мають змінити формати публікацій для певної аудиторії чи майданчика. Гра проходить у кілька етапів, для кращого ефекту необхідно дотримуватись заданого таймінгу.
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram