info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

День в історії стихійних лих

10.12.2024  

Вправа "День в історії стихійних лих" для використання на уроці географії у 6-7 класах є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу вправ "STEM та медіаграмотність: навчись аналізувати світ".

Автор: Лях Олександр, вчитель географії та технологій (трудового навчання) Миргородської гімназії №2 "Гелікон" Миргородської міської ради Полтавської області. 

Короткий опис вправи, анотація: Сучасні зміни в освіті значною мірою покликані тим, що сучасний учень вже відноситься до абсолютно нового типу людини — людина інформаційна. Як показує практичний досвід використання інформаційного середовища на заняттях географії дозволяє підвищити якість навчання, зробити його динамічним, забезпечує реалізацію низки дидактичних принципів: наочності, доступності. Запропонована вправа є елементом уроків з географії у розрізі відповідної тематики навчальної програми учнів 6 та 7 класів у вигляді інтерактивного робочого аркуша. Вправа є інтерактивним додатком до уроку та сумарно потребує на виконання 20-25 хвилин від загального часу заняття.  Учні мають змогу працювати над авторським інтерактивом створеним на платформі Canva під час різних форм навчання: дистанційної, очної, змішаної перейшовши за посиланням: https://www.canva.com/design/DAGVbyfot3o/6D5hlbFxj1SPTH4VVGc0fg/edit?utm_content=DAGVbyfot3o&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton. Під час очного навчання є можливість використовувати матеріали з допомогою мультимедійного комплексу або у роздрукованому вигляді.

Мета вправи/заняття: диференціація форм роботи під час уроків на відповідну тематику; сприяти розвитку критичного мислення учнів; формування компетентностей з медіаграмотності: розуміння медіа, використання медіа, та вміння досягати поставлених цілей, застосовуючи медіа; формування загальногеографічних компетентностей.

Необхідне обладнання/матеріали: гаджети (смартфон, планшет), мультимедійний комплекс, роздруковані робочі аркуші, доступ до мережі Internet.

Детальний опис вправи/уроку: Вправа включає в себе два блоки навчальної діяльності: теоретичний та практичний.

Хід виконання вправи

Теоретичний блок:

Завдання 1. Учні переглядають відеоматеріал «Що живить тропічні циклони» за посиланням: https://youtu.be/cPKbD0C777Q?si=cR5qmO92setp1DXo .

Завдання 2. Колективне обговорення переглянутої інформації та індивідуальна робота над картографічним завданням: позначення на карті світу головних епіцентрів зародження тропічних циклонів.

Практичний блок:

Завдання 1. Учні переглядають відеоматеріал «Один день в історії. Циклон Бхола» за посиланням: https://youtu.be/7D_6ekUxCmg?si=PxUFGwGRJ0cVi_WA .

Завдання 2. Переглянувши відеоматеріал, заповніть пропуски та відтворіть цілісність тексту:

                     року після дня катастрофічних руйнувань нарешті вщух циклон Бхола – найбільш смертоносний у    .     столітті. Тоді на території  Східного                        загинуло близько                      людей. Переддень швидкість вітру сягала     м/с, а штормова хвиля висотою     метрів спустошила прибережні острови, змітаючи на своєму шляху цілі села і засаджені поля. В областях, на які припала найбільша потужність стихії вижив кожен               . (Відповіді: 13 листопада 1970, ХХ, Пакистану, півмільйона, 50, 9, другий).

Завдання 3. Інтернет-штурм стосовно проблемного питання: Які регіональні історичні події слідували після спустошливого циклону Бхола?

Очікувані результати: Здобувачі освіти уміють здобувати знання на основі різних інформаційних медіа джерел та застосовувати їх на практиці; знають та оперують поняттям «тропічний циклон»; позначають на карті головні регіони поширення тропічних циклонів; розуміють причинно-наслідкові зв’язки географічних явищ з історичними.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Вправа «Рефлексивний гербарій»

Варіація класичного «кубика Блума» у вигляді заповнення аркушу для гербарія «листочками Блума»:

  • Назви рік коли відбувся тропічний циклон Бхола?
  • Поясни як виникають тропічні циклони?
  • Чому тропічні циклони поширені тільки в певних регіонах планети?
  • Поділись враженнями від почутого на уроці.
  • Придумай спосіб протидії тропічним циклонам.
  • Запропонуй власну програму висвітлення теми тропічних циклонів.

Використані джерела:

  1. https://www.canva.com/design/DAGVbyfot3o/6D5hlbFxj1SPTH4VVGc0fg/edit?utm_content=DAGVbyfot3o&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=sharebutton
  2. https://youtu.be/cPKbD0C777Q?si=cR5qmO92setp1DXo
  3. https://youtu.be/7D_6ekUxCmg?si=PxUFGwGRJ0cVi_WA
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram