Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «Зірка Мензатюк "Таємниця козацької шаблі". Аналіз твору через віртуальну подорож Україною» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Бондарчук Наталя Володимирівна, учителька української мови і літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи Полігонівського закладу загальної середньої освіти Шевченківської сільської ради Миколаївської області.
Мета вправи/заняття:
Короткий опис вправи, анотація:
За короткий час діти навчаються працювати з великим обсягом матеріалу, здійснювати аналіз тексту і користуватися додатковими ресурсами Інтернет-джерел; п’ятикласники і п’ятикласниці створюють ментальну мапу за прочитаним твором через зазначений додаток. Ілюстрації допоможуть учням створити цілісну картину про реальні географічні об’єкти, якими багата Україна. Вправа виконується в парах.
Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин
Застосування вправи:
1. Етап перевірки домашнього завдання;
2. Творче застосування набутих знань, освоєння засобів діяльності шляхом вирішення проблемних задач.
Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер, швидкісний Інтернет, додаток Coggle.it,
Форма/метод роботи: проблемно-пошуковий метод, ілюстративний.
Детальний опис вправи:
За допомогою додатку Coggle.it – створити ментальну мапу за твором «Таємниця козацької шаблі» Зірки Мензатюк. Для того, щоб працювати з додатком необхідно зареєструватись (це необхідно зробити заздалегідь). Для реєстрації учням необхідно мати акаунт Google. Перед тим, як працювати з додатком можна переглянути відео (пояснення англійською мовою, але є зрозумілим для учнів).
На карті мають бути зображення історичних місць (замків), які змальовано в тексті. Фото необхідно завантажити або скопіювати з Інтернет-джерел. До ілюстрації додати цікавий факт з твору, що характеризує саме це місце. Покликання на роботу завантажити на сторінку Клас-рум.
Очікувані результати:
Учні зможуть створювати ментальні мапи, використовуючи інформаційні технології; ознайомляться з красою України (багато учнів ніколи не бували в цих місцях, дасть можливість здійснити віртуальну екскурсію); систематизують матеріал прочитаного твору.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
При презентації міні-проєкту учні побачать різні зображення одного і того ж місця, підбиратимуть цікаві факти з тексту, пригадуючи і аналізуючи зміст твору. Вправа покликана формувати академічну доброчесність.
Використані джерела: