Вправа для використання при вивченні теми «Інформація, її зберігання, систематизація та способи передачі»

Вправа для використання при вивченні теми «Інформація, її зберігання, систематизація та способи передачі» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Жернова Вікторія Сергіївна, учителька учителька історії, бібліотекарка Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області. 

Форма організації занять: груповий проект

Хід заняття: Робота над темою розрахована на 2 години і вміщує  декілька етапів.

1 етап Вчитель пропонує підготувати енциклопедичну статтю, уривок з художньої книги, буклет, веб-сторінку, журнальну або газетну статтю на тему: «Інформація, її зберігання, систематизація і способи передачі».

2 етап Скласти «асоціативний кущ» до поняття «медіа».

  1. На великому аркуші ватману вчитель пишеслово «медіа», обводить його у коло. За допомогою «мозкового штурму» учні записують асоціації, які виникають у них при цьому понятті.
  2. Учні встановлюють зв’язки між словами.
  3. Ставлять знак питання (?) над тими словами, у яких не впевнені.

Гілками «асоціативного куща» можуть бути книги, телефон, радіо, газета, інтернет, фотографія, кінематограф,  мобільні телефони, ай-поди або МР3-плеєри, відео та комп’ютерні ігри, інші музичні записи (наприклад, CD або просто записи),   біл-борди та інші типи реклами (зокрема, слова або картинки на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упаковці їжі), а також постери та флаєри тощо.

Учасники розрізняють  види медіа, можуть назвати 1-2 їх види, співвіднести поняття з його визначенням,

3 етап Клас разом з вчителем методом «мозкового штурму» виділяє головні питання, на які потрібно знайти відповіді, наприклад:

Запитання до обміркування

  • Що таке інформація? Звідки я отримую інформацію про навколишній світ?
  • Яка роль інформації в суспільстві?
  • Якими засобами передається інформація?
  • Чи всьому, що є в інтернеті, ти довіряєш?
  • Як ти визначаєш, якій інформації вірити, а якій ні?
  • Які бувають носії інформації?
  • Чи може інформація бути шкідливою?
  • Чи є якісь переваги і недоліки в різних носіях інформації?

Вправа Розташуйте поняття у відповідні розділи таблиці

Учасник об’єднуються у групи і працюють з таблицею

Джерела інформації Носії інформації Засоби, що забезпечують інформаційні процеси
     

Бібліотека, компакт-диск, типографія, відеофільм, газета, мобільний телефон, магнітна плівка, електронна пошта, картина, карта, радіоприймач, папір, плакат, телепередача, електронна книга, глиняна табличка, мультфільм, буклет, людина, вишиванка, тканина, каталог, USB-флешка, документ, комп’ютерна мережа, пергамент, пошукова система Інтернет, соціальні мережі, друкована книга

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.