Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі». Аналіз твору через віртуальну подорож Україною.»

Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «Зірка Мензатюк “Таємниця козацької шаблі”. Аналіз твору через віртуальну подорож Україною» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Бондарчук Наталя Володимирівна, учителька української мови і літератури, заступник директора з навчально-виховної роботи Полігонівського закладу загальної середньої освіти Шевченківської сільської ради Миколаївської області. 

Мета вправи/заняття:

  • Формування інформаційно-комунікаційних компетентностей учнів;
  • Здійснення аналізу твору через роботу з текстом, Інтернет-джерелами;
  • Виховання патріотизму, показ історичного минулого нашої держави.

Короткий опис вправи, анотація:

За короткий час діти навчаються працювати з великим обсягом матеріалу, здійснювати аналіз тексту і користуватися додатковими ресурсами Інтернет-джерел; п’ятикласники і п’ятикласниці створюють ментальну мапу за прочитаним твором через зазначений додаток. Ілюстрації допоможуть учням створити цілісну картину про реальні географічні об’єкти, якими багата Україна. Вправа виконується в парах.

Час необхідний на виконання вправи: 20 хвилин

Застосування вправи:

1. Етап перевірки домашнього завдання;

2. Творче застосування набутих знань, освоєння засобів діяльності шляхом вирішення проблемних задач.

Необхідне обладнання/матеріали: комп’ютер, швидкісний Інтернет, додаток Coggle.it,

Форма/метод роботи: проблемно-пошуковий метод, ілюстративний.

Детальний опис вправи:

За допомогою додатку Coggle.it – створити ментальну мапу за твором «Таємниця козацької шаблі» Зірки Мензатюк.  Для того, щоб працювати з додатком необхідно зареєструватись (це необхідно зробити заздалегідь). Для реєстрації учням необхідно мати акаунт Google.   Перед тим, як працювати з додатком можна переглянути відео (пояснення англійською мовою, але є зрозумілим для учнів).

На карті мають бути зображення історичних місць (замків), які змальовано в тексті. Фото необхідно завантажити або скопіювати з Інтернет-джерел. До ілюстрації додати цікавий факт з твору, що характеризує саме це місце. Покликання на роботу завантажити на сторінку Клас-рум.

Очікувані результати:

Учні зможуть створювати ментальні мапи, використовуючи інформаційні технології; ознайомляться з красою України (багато учнів ніколи не бували в цих місцях, дасть можливість здійснити віртуальну екскурсію); систематизують матеріал прочитаного твору.  

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

При презентації міні-проєкту учні побачать різні зображення одного і того ж місця, підбиратимуть цікаві факти з тексту, пригадуючи і аналізуючи зміст твору. Вправа покликана формувати академічну доброчесність.

Використані джерела:

  1. https://coggle.it/
  2. Зірка Мензатюк «Таємниця козацької шаблі»
  3. https://www.youtube.com/watch?v=iL40u0uNYa8

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.