Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Просте ускладнене речення»

Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Просте ускладнене речення» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Батрак Алла Володимирівна, учителька української мови і літератури Гаївської філії ОЗ “Тишківський ліцей”. 

Мета вправи/заняття: вчити дітей критично сприймати інформацію в Інтернеті, конструювати речення та текст за певною умовою

Короткий опис вправи, анотація: перетворити текст, розміщений в Інтернеті, створити власний допис у соц. мережі

Час необхідний на виконання вправи: 15 хв

Застосування вправи: на уроках розвитку зв’язного мовлення, комбінованих, закріплення вивченого матеріалу

Необхідне обладнання/матеріали: телефон, Інтернет-ресурси

Форма/метод роботи: спостереження, проблемно-пошуковий.

Детальний опис вправи: розшифрувати закодований текст, відредагувати його, скласти речення, знайти за е-словником значення слова, обґрунтувати правильний вибір написання слова, створювати власний текст в Інернеті

Очікувані результати: уміння міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою, поповнювати словниковий запас, конструювати власний текст.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Прийом «Незавершені речення».
Я знаю…

Я можу…

Я пам’ятаю…

Використані джерела: Інтернет-ресурси

Вправи до вивчення мовної теми «У кондитерському кафе»

Вправа 1

Перейдіть за QR-кодом, прочитайте текст “Види, назви тістечок», відредагуйте його.

2. Проблемне запитання.

Як правильно тирамісу чи тірамісу?

Поміркуйте, чи однаково позначатимуться на письмі ці звуки  в  українській та російській мовах?

Пригадайте правопис букв и, і в словах іншомовного походження.

Зробіть висновок про правопис цього слова в українській мові.

3.Лексична хвилинка.

Знайдіть за е-словником значення цього слова.

Вправа 2

Складіть три речення зі  словом «тирамісу» так, щоб в першому реченні це слово виконувало роль підмета, в другому – додатка, в третьому – присудка.

Вправа 3 «Мить творчості»

Опублікуйте допис у соціальній мережі на тему «Як я готую улюблене тістечко». У тексті використайте  речення з однорідними членами  та речення з одним головним членом. Завершіть допис окличним реченням.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.