Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів пов’язаних з життєвим досвідом»

Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів пов’язаних з життєвим досвідом» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Стрижак Віталіна Миколаївна, учителька української мови і літератури  та зарубіжної літератури Білозірської гімназії – філії Білозірського ліцею – опорного закладу загальної середньої освіти Білозірської сільської ради Черкаського району Черкаської області. 

Мета вправи: вміння аналізувати дописи та поширення новин із офіційних джерел; розвиток критичного мислення.

Короткий опис вправи, анотація: вправа для уроку з української мови для учнів п’ятого класу. Інформація відповідає програмовому матеріалу та віковим особливостям здобувачів освіти.

Час необхідний на виконання вправи: 30 хвилин.

Застосування вправи: для розвитку медіаграмотності серед школярів.

Необхідне обладнання/матеріали: роздруківки шаблонів.

Форма/метод роботи: робота з розкруківками, колективна робота.

Детальний опис вправи:

  1. Роздати учням картки та запропонувати дати відповіді на запитання
  2. Опрацювати відповіді учнів (колективно)
  3. Повторити, які сайти є офіційними та звідки можна черпати правдиву інформацію.
  4. Скласти діалог (в парах) із життя, коли учні поширювали не достовірні дописи в соціальних мережах та які це мало наслідки.
  5. Створити пам’ятку «Моя грамотність в мережі «Інтернет»

Очікувані результати:

  • розвиток критичного мислення;
  • відповіді на запитання, які спонукають учні замислитися над інформацією в інтернеті;
  • розвивати вміння викладати свої думки;
  • розвивати вміння комунікації між собою.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:

Учні розуміють звідки черпати правдиву інформацію.

Знають, які дописи потрібно/можна поширювати.

Вміють якісно користуватися джерелами інформації.

Використані джерела:

  1. Створення шаблонів та дизайнів [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/Ox9Oz9I.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.