Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Розвиток мовлення. Складання й розігрування діалогів пов’язаних з життєвим досвідом» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Стрижак Віталіна Миколаївна, учителька української мови і літератури та зарубіжної літератури Білозірської гімназії – філії Білозірського ліцею – опорного закладу загальної середньої освіти Білозірської сільської ради Черкаського району Черкаської області.
Мета вправи: вміння аналізувати дописи та поширення новин із офіційних джерел; розвиток критичного мислення.
Короткий опис вправи, анотація: вправа для уроку з української мови для учнів п’ятого класу. Інформація відповідає програмовому матеріалу та віковим особливостям здобувачів освіти.
Час необхідний на виконання вправи: 30 хвилин.
Застосування вправи: для розвитку медіаграмотності серед школярів.
Необхідне обладнання/матеріали: роздруківки шаблонів.
Форма/метод роботи: робота з розкруківками, колективна робота.
Детальний опис вправи:
- Роздати учням картки та запропонувати дати відповіді на запитання
- Опрацювати відповіді учнів (колективно)
- Повторити, які сайти є офіційними та звідки можна черпати правдиву інформацію.
- Скласти діалог (в парах) із життя, коли учні поширювали не достовірні дописи в соціальних мережах та які це мало наслідки.
- Створити пам’ятку «Моя грамотність в мережі «Інтернет»
Очікувані результати:
- розвиток критичного мислення;
- відповіді на запитання, які спонукають учні замислитися над інформацією в інтернеті;
- розвивати вміння викладати свої думки;
- розвивати вміння комунікації між собою.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
Учні розуміють звідки черпати правдиву інформацію.
Знають, які дописи потрібно/можна поширювати.
Вміють якісно користуватися джерелами інформації.
Використані джерела:
- Створення шаблонів та дизайнів [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/Ox9Oz9I.