Гра "Медіаходилки" для використання під час індивідуального навчання у 3-11 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Білинець Діана Михайлівна, вчителька індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради.
Гра розвиває:
- спостережливість і увагу, а також повноцінне сприйняття об'єктів;
- критичне мислення;
- допомагає усвідомити, які позитивні і негативні сторони можуть мати різні медіа;
- сприяє розвитку повноцінного сприйняття медіа тексту, фантазії і творчої уяви;
- спрямована на розвиток мовлення (описуючи відомих героїв з художніх та мультиплікаційних фільмів, давати їм неоднозначні оцінки).
Короткий опис вправи, анотація: гра містить ігрове поле(авторський дизайн створено у програмі Canva), 50 карток із питаннями та завданнями, які потрібно роздрукувати, заламінувати і вирізати (на конкурс подаються у різних форматах), опис правил.
Час необхідний на виконання вправи: 30 хвилин
Застосування вправи: можна використовувати на уроках, виховних годинах, у групі продовженого дня, на заняттях гуртків та вдома.
Необхідне обладнання/матеріали: роздрукувати матеріали гри, для гравців відповідну кількість чоловічки LEGOCity або кольорові цеглинки LEGO чи дрібні іграшки .
Форма/метод роботи: гра
Детальний опис вправи: за сценарієм звичних ходилок. Учні кидають кубик і зі старту роблять відповідну кількість кроків. Опинившись на номері, витягують картку з відповідним номером і дають розгорнуту відповідь якщо не впоралися – один крок назад. Або можна за бажанням гравців витягувати картки наосліп. Виграє той хто швидше добереться до фінішу.
Очікувані результати: учні навчаться визначати достовірність інформації, удосконалять навички міжособистісного спілкування в сфері медіа. Зможуть безпечно поводитися в мережі «Інтернет».
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: учасники відкрили для себе особливість функціонування медіа, яка полягає в тому, що інформація, яка потрапляє у свідомість людини через медіаканали сприймається обмежено, тільки зоровим або слуховим аналізатором, а не всіма органами відчуттів. Також дізналися, чому люди довіряють фейкам, що робити для боротьби з фейками та які існують ефективні способи спростування фейків. Важливо бути медіаграмотним і розуміти роль критичного мислення, дотримуватися критичної дистанції по відношенню до медіа.
Використані джерела: