Вправа при вивченні теми "Технічна підготовка" для використання на занятті гуртку "Бокс" є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Автор: Колодій Вячеслав Євгенович, керівник гуртка Комунального закладу "Центр дитячої та юнацької творчості №6 Харківської міської ради".
Мета вправи/заняття: поглиблення медіакомпетентностей здобувачів освіти закладу: розвиток критичного мислення; засвоєння етики поведінки, правил безпечного та комфортного перебування у соціальних мережах; уміння здійснювати пошук та використовувати відео інформацію для досягнення власної мети; оптимізація процесу освоєння вихованцями елементів та критеріїв оцінки техніки бою боксера.
Короткий опис вправи, анотація: при вивченні теми «Технічна підготовка»використовується особистий канал педагога «Зал боксу Колодія», котрий функціонує на популярному відеохостингу ЮТУБ. Вихованці вдома самостійно переглядають рекомендовані педагогом відео файли тренувань, спарингів та боїв вихованців гуртка, розміщені на ЮТУБ каналі «Зал боксу Колодія», а також інші відео матеріали, розміщені у соціальних мережах. На занятті у гуртку, перш ніж перейти до практичної технічної підготовки, вихованці разом з педагогом детально аналізують, коментують попередньо переглянуті відео, визначають базові поняття та створюють кластери «Класифікація елементів техніки», «Критерії оцінки техніки». Разом з педагогом вихованці працюють над відео «Виправлення помилок в нанесенні ударів та в захисті боксера», а потім переходять до практичної частини заняття, виправляють власні помилки в нанесенні ударів та в захисті боксера.
Час необхідний на виконання вправи: 2 години на занятті у гуртку. Час, необхідний для перегляду та осмислення рекомендованих відео файлів та виконання поставлених завдань визначається набувачем освіти самостійно.
Застосування вправи: на заняттях гуртка «Бокс».
Необхідне обладнання/матеріали: Особистий ЮТУБ канал педагога, відео файли, ПК, смартфон, Інтернет, спортивний зал, обладнаний всіма необхідними спортивними снарядами, пристроями для створення та демонстрації відео файлів.
Форма/метод роботи: дистанційне навчання; ігрові, кластерні технології; веб-квест; створення ситуації успіху; групова робота; індивідуальна робота; формувальне оцінювання; декодування.
Детальний опис вправи:
Представлена на конкурс вправа є фрагментом педагогічної практики змішаного навчання, завдяки якій розширюються можливості гурткової роботи. У гуртку «Бокс» поряд з тренуваннями у залі боксу систематично застосовуються елементи дистанційного навчання. На особистому каналі педагога у ЮТУБ «Зал боксу Колодія» регулярно розміщуються відео тренувань, спарингів та боїв вихованців, які використовуються у освітньому процесі.
При вивченні теми «Технічна підготовка» у закритій групі додатку-месенджеру Вайбер, або через електронну пошту вихованці отримують посилання на теоретичну інформацію та відео матеріали, з якими рекомендується детально ознайомитись напередодні заняття у гуртку та виконати завдання: з’ясувати, якими є елементи техніки боксерського бою, вивчити критерії оцінки техніки боксерського бою; ознайомитись з коментарями змагань з боксу у чатах, звернути увагу на супутню рекламну продукцію.
Анонсуючи отримання завдання, яке передбачає перебування вихованців у соціальних мережах, педагог нагадує вихованцям, що віртуальний простір дає великі можливості для самоосвіти та досягнення власного успіху, проте може містити небезпеки. В групі проводиться «Розминка»: «За» та «Проти» Інтернету. Кожен учасник називає один із негативних проявів Інтернету, завдяки чому усі вихованці збираються в умовному кутку спортивного залу «мінус». Кожен, хто вносить пропозицію, яка нейтралізує негатив, переміщається у куток «плюс». Гра триває, доки всі учасники не опиняються у кутку «плюс».
Мотиваційний етап.
Заняття «Технічна підготовка» починається з мотиваційного моменту: керівник гуртка пропонує разом переглянути відео, у якому продемонстрована висока техніка боксерського бою.
Вихованці діляться власними враженнями про відео, про відгуки у чатах та коментують помічені під час перегляду відео порушення етичних правил поведінки у соціальних мережах.
При обговоренні відео педагог звертає основну увагу на необхідність, перш за все, знати, якими є елементи техніки та критерії її оцінки, а потім оволодіти цією технікою на практиці. У цьому має допомогти індивідуальна робота не тільки в залі і на рингу, але і самостійне вивчення рекомендованої літератури та відео файлів.
Інтерактивний етап
Вихованці разом з педагогом переглядають та обговорюють рекомендовані відео: «Як захищатися в боксі», «Отработка ближнего боя», визначають базові поняття щодо техніки бою та створюють кластери «Елементи техніки боксерського бою», «Критерії оцінки техніки бою».
Потім вихованці разом з педагогом працюють над відео «Виправлення помилок в нанесені ударів та в захисті боксера». У цьому відео один з вихованців завдає удару, опускаючи руку перед його нанесенням, відкриваючи себе для зустрічного удару суперника. Це є помилкою, тож педагог відразу коригує дії спортсмена, пояснюючи, що кулак під час завдання удару має йти від підборіддя і до підборіддя повертатися після удару, не даючи можливості супернику завдати зустрічного удару. Практичний етапНа завершальному етапі заняття вихованці відпрацьовують елементи техніки бою. Виправлення помилок є важливою частиною тренувань, педагог уважно вивчає роботу кожного вихованця на зеркалі, снарядах та у парах, коригує помилки, пояснює до чого вони можуть привести під час змагань. Педагог показує, як правильно виконується конкретный атакуючий або захисний елемент. У оцінці досягнень кожного вихованця керівник гуртка застосовує формувальне оцінювання з метою покращення результатів, а не їх оцінювання. Кожен вихованець разом з педагогом аналізує власні результати тренування, педагог вказує на досягнення вихованця в опануванні техніки бою, шляхи подолання помилок та вдосконалення особистої майстерності. Педагог аналізує та порівнює знання, уміння, ціннісні орієнтири вихованця з його попередніми результатами. Завдяки цьому відбувається мотивація юного боксера та визначення шляхів досягнення очікуваних результатів.
Очікувані результати навчання:
Бокс:
Засвоєння вихованцями елементів техніки: бойової стійки, ударів, захисту, пересування, а також бойових дистанцій. Вихованці знають кількісні та якісні критерії оцінки техніки: ефективність, стабільність, варіативність, індивідуальні особливості; опановують вимоги до різних тактичних дій у боксі: атакуючих, захисних та контратакуючих.
Інфомедійна грамотність:
Уміння шукати, копіювати, поширювати, аналізувати, використовувати відео інформацію для досягнення власної мети; знання, як правильно використовувати відео файли для вивчення техніки ведення бою; засвоєння вимог до відео контенту, переконання, що перебування у медійному просторі вимагає дотримання етичних норм та загальнолюдських цінностей. Критичне ставлення до рекламного супроводу спортивних змагань.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
В процесі підсумкового обговорення проведеної вправи педагог націлює вихованців на розуміння того, що Інтернет та соціальні мережі мають широкі можливості щодо їх самоосвіти, досягнення високих результатів у спорті. Проте є загроза, що можна втратити багато дорогоцінного часу, якщо чітко та ясно не окреслена мета, з якою поринаєш у віртуальний простір. Крім того, вихованці мають критично ставитись до інформації, що розміщується у медіа просторі та перевіряти її достовірність із різних джерел.
Педагог спрямовує роздуми вихованців на усвідомлення того, що слід вчитися на помилках, а не боятися їх; розуміння того, що є важливим і що вдається; виявлення того, чого вони не знають і що не вміють робити; вказує шляхи подолання прогалин, досягнення чітко визначених для кожного очікуваних результатів.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.