Вправа при вивченні теми "Оплетення великоднього яйця" для використання на занятті гуртку "Вироби з бісеру" є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Кузнецова Наталя Василівна, керівниця гуртка "Вироби з бісеру" Комунального закладу "Центр дитячої та юнацької творчості №6 Харківської міської ради".
Мета вправи/заняття: Поглиблення медіаграмотності вихованців, здатності забезпечувати комфортне перебування у медіапросторі; формування установки здобувачів освіти на відповідальне ставлення до власної поведінки у соціальних мережах; уміння шукати, копіювати, поширювати, аналізувати інформацію та робити усвідомлені висновки; розуміння як треба використовувати медіапростір для досягнення власної мети.
Короткий опис вправи, анотація:
Вихованці гуртка за наданими педагогом посиланнями знаходять в Інтернеті необхідну для виконання індивідуальних завдань інформацію, аналізують її. Вони готують та презентують на занятті повідомлення про одну із технік декорування яєць, вказують на її особливості. Разом з педагогом вихованці обговорюють представлену інформацію та створюють кластер «Засоби декорування великоднього яйця». На підставі дослідження широкого кола джерел вихованці визначають кольори та візерунки, якими вони мають декорувати яйця бісером.
Час, необхідний на виконання вправи:
2 години на занятті. Час, використаний на пошук, осмислення необхідної інформації та підготовки до виступу вихованці встановлюють самостійно.
Застосування вправи:
на занятті гуртка «Вироби з бісеру.
Необхідне обладнання/матеріали:
ПК, гаджети, доступ до мережі Інтернет.
Форма/метод роботи: індивідуальна, групова та дистанційна робота, веб-квест, «мозковий штурм», «валіза».
Детальний опис вправи:
При виконанні вправи застосовуються елементи дистанційного навчання. Вихованці отримують через Вайбер посилання на сайти та відео файли ЮТУБ, в яких вони мають знайти необхідну інформацію про техніки декорування великодніх яєць. Кожен вихованець виконує індивідуальне завдання: вивчає одну із технік декорування яєць та готує невелике повідомлення на підставі отриманої інформації.
Анонсуючи надання індивідуальних завдань, котрі передбачають перебування вихованців у Інтернеті та у соціальних мережах, керівник гуртка проводить «Мозковий штурм». Вихованці діляться на дві групи, кожна з яких перераховує та коментує позитивні і негативні впливи, можливості та небезпеки медійного простору. Завершуючи інтерактивну вправу, педагог застерігає вихованців, щоб вони враховували виклики та небезпеки, а самі дотримувались етичних норм та загальнолюдських цінностей, перебуваючи у віртуальній реальності.
На занятті кожен вихованець на підставі опрацьованої інформації презентує одну із технік декорування яєць, звертаючи увагу на її особливості. Разом з педагогом вихованці обговорюють представлену інформацію та створюють кластер «Засоби декорування великоднього яйця»
Залучення багатьох джерел та обмін інформацією, дозволяє вихованцям зрозуміти широкі можливості медіа простору для самоосвіти. Знайомство з розмаїттям технік, котрі можуть бути застосовані для декорування пасхальних яєць дало можливість юнім майстриням з’ясувати, що традиція прикрашати яйця бісером почалася ще у вісімнадцятому столітті і зараз ця техніка декорування вже вважається класичною. Плідна дискусія дозволяє кожному її учаснику визначитися із символікою кольорів та візерунків декорування яйця бісером.
Очікувані результати:
Засвоєння навчальної програми
Поглиблення та розширення знань щодо класичних та сучасних засобів декорування великодніх яєць, знайомство із старовинною символікою кольорів та візерунків.
Інфомедійна грамотність
Розвиток здатності аналізувати отриману інформацію, розуміння специфіки рекламної продукції, необхідності перевіряти достовірність інформації та робити усвідомлені висновки; установка на повагу до авторських прав, переконання, що етична поведінка у соціальних мережах є цінністю, якою завжди слід керуватися.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи:
В підсумковій частині керівник гуртка проводить інтерактивну вправу «Валіза». Він пропонує вихованцям дати відповідь на питання:
Чи візьмуть вони отриману інформацію із собою у віртуальну валізу? Чи викинуть її на «смітник», як непотрібну?
Що з нового матеріалу вихованці можуть покласти в свою скарбничку майстера-бісероплетіння?
Педагог спрямовує рефлексію вихованців на розуміння того, що бісероплетіння віками розвивалося в культурі нашого народу. А сучасні майстрині відроджують народні традиції.
Використані джерела:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.