Вправа "Графікан" до оповідання Олекси Стороженка для використання на уроці української літератури у 7 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.
Авторка: Білинець Діана Михайлівна, вчителька індивідуального навчання Монастирецького закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Горінчівської сільської ради Закарпатської області.
Мета вправи/заняття: узагальнити та систематизувати знання про прочитаний твір. Доповнити процес літературної комунікації учнів з художніми творами різними засобами передачі змісту й ціннісних характеристик – візуальними та змішаними.
Короткий опис вправи, анотація: Графікан – це графічне зображення прочитаного твору та обговорення його змісту. Вправа «Графікан» поєднує в собі декілька видів роботи: закріплення назви твору та його автора, графічно зображений сюжет оповідання, бесіда за змістом прочитаного, активність- розмальовка до твору. Вправу розроблено та проведено на уроці української літератури у 7 класі для дітей з ООП (індивідуальне навчання).
Час необхідний на виконання вправи:15-20 хв.
Застосування вправи: українська література.
Необхідне обладнання/матеріали: шаблон вправи «Графікан», кольорові олівці (папір А4).
Форма/метод роботи: колективний або індивідуальний
Детальний опис вправи: вправу «Графікан» (аркуш) потрібно роздрукувати для кожного учня (індивідуальна робота) або вивести аркуш на екран (колективна робота). На початку аркуша подається назва твору та його автор (щоб зберегти в пам`яті хто написав твір), наступний етап аркуша знайомить школярів з ілюстраціями до оповідання (тут потрібно встановити послідовність подій та обговорити чи відповідають ілюстрації змісту твору), третій етап аркуша – це знаходження відповідей на подані запитання, четвертий етап - письмова робота (або усна) «чи хочу я бути схожим на героя твору….», п`ятий етап – розмалюй або намалюй ілюстрацію до твору.
Такі вправи «Графікани» вчитель може легко створювати до різних творів у програмі PowerPoint за шаблоном (шаблон додається до вправи).
Очікувані результати: використання різних медіазасобів для знайомства й спілкування сучасних підлітків з художніми творами дозволяє комплексно реалізувати завдання літературної й медіа-освіти – формування компетентного читача з розвиненим критичним мисленням, здатного до засвоєння універсальних норм поведінки в соціумі й поціновування загальнолюдських цінностей.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: відповідь на питання «так» чи «ні»
-Чи сподобалась вправа?
- Чому саме?
Використані джерела:
Використані малюнки з сайту:
Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат щодо підвищення кваліфікації.
Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.