29-31 серпня 2019 року у Львові відбувся тренінг-інтенсив «Fake-Crush Intensive», присвячений базовим знанням та практичним навичкам з медіаграмотності та медіагігієни. Організаторами виступили Благодійний Фонд «Майбутнє для громади» та Громадська організація «Львівська освітня ініціатива» за підтримки програми «Медіаграмотність для молодих виборців» Академії Української Преси, проекту USAID «Медійна програма в Україні», що реалізується міжнародною організацією Internews.
Молоді лідери, зокрема представники ОТГ та невеликих населених пунктів України протягом трьох днів навчались розпізнавати фейки та користуватись інструментами медіаграмотності.
Наталія Пастушенко, медіатренерка, заступниця директора з наукової та інноваційної діяльності Львівського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти, розповіла, чому сьогодні так важливо орієнтуватися в медіасередовищі. «Засоби масової інформації завжди представляють реальність із певного погляду. Власне, медіаграмотність дарує розуміння того, як медіа забарвлюють цю реальність. Бути медіаграмотним означає розуміти внутрішню «кухню» ЗМІ та її вплив на повідомлення, що передаються», – зазначає медіатренерка.
Роман Пасічний, медіатренер, ментор, доцент кафедри політології і міжнародних відносин Національного університету «Львівська політехніка», зосередив увагу учасників на пошуку, обробці та поширенні інформації, а також використанні баз даних та статистики. «Медіаграмотність дає змогу відрізнити правду від брехні. Важливо, аби учасники не лише отримали базові навички з критичного мислення, верифікації інформації, фактчекінгу, роботи із статистикою та базами даними, але й поширювали ці знання. Ми готуємо своєрідних медіатренерів для своїх громад, які здатні оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігати її та ділитися нею з іншими», – підкреслює медіатренер.
Триденний тренінг-інтенсив з медіаграмотності «Fake-Crush Intensive» – це не лише ґрунтовна теоретична база від професійних медіатренерів, але й велика кількість практичних завдань, які допоможуть молодим лідерам протистояти лавині фейкової інформації.
Керівниця ГО «Львівська освітня ініціатива» Зоряна Зазуляк та директорка БФ «Майбутнє для громади» Наталія Мархвіцка вручили учасникам сертифікати про завершення тренінгу-інтенсиву з медіаграмотності «Fake-Crush Intensive».
«У сучасному суспільстві ми завалені інформацією, з якої вибрати «раціо» вкрай складно. Дезінформація, фейки, маніпуляції, перекручення фактів є невід’ємною частиною інформації. Тренінг з медіаграмотності – це можливість для молодих лідерів мінімізувати ризики «потрапити на гачок» брехні та вийти з «інформаційної бульбашки»» – розповідає Зоряна Зазуляк.
«Велика частина медіаконтенту приходить до нас повністю сформованою. Медіаграмотність дозволить нашим учасникам критичного сприйняття та усвідомленого «споживання»», – додає Наталія Мархвіцка.
Тренінг-інтенсив «Fake-Crush Intensive» зібрав людей, які досліджують можливості та розвивають навички, щоб оптимально рухатися в медіасередовищах.
Фото: Ватраль Іванна.
Проведення цього освітнього квесту «Урна для популіста» стало можливим завдяки підтримці американського народу, що була надана через проект USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю організації «Медіакомпас» та необов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.