«Барометр»: займаємо позицію щодо спірних питань

Медіаосвітня вправа «Барометр» допомагає учням обмінюватися думками, для чого вони мають вишикуватися в лінію на основі свого ставлення до певної проблеми. Це особливо корисно, коли треба обговорити питання, стосовно якого школярі мають широкий спектр думок. Оскільки «Барометр» допомагає сформулювати безліч аргументів, вправа може бути ефективною підготовкою до написання есе.

Як організувати вправу

Підготовка простору

Визначте простір у класі, де учні можуть вишикуватись в рядок або у формі літери U. Розмістіть таблички “Абсолютно згоден” і “Абсолютно не згоден” на протилежних кінцях ряду. Крім того, ви можете розміщувати будь-які інші таблички з певним твердженням на одній частині, а контраргумент – на протилежній.

Домовленість з учнями

Встановіть разом з учнями правила для спільного виконання вправи. Оскільки мова йде про школярів, які буквально вишиковують себе і свою думку у лінію, існує вірогідність агресивної реакції певних учнів на думку своїх однокласників. Повторіть класу правила щодо поваги до думок і позиції інших, і закликайте дітей бути чесними, але не ображати одне одного. Розкажіть про способи конструктивної дискусії, і вимагайте, щоб, учні, виголошуючи думки або захищаючи свою позицію, використовували “я”-речення, замість більш звинувачувальних “ви”-речень.

Учні формулюють думку

Дайте школярам кілька хвилин, щоб придумати аргументи на підтвердження або спростування тези.

Учні шикуються

Попросіть школярів вишикуватися вздовж лінії, що відображає їх думку. Повідомте їм, що, якщо вони абсолютно згодні або не згодні з тезою, то мають стати на крайні позиції. Вони можуть зайняти будь-яке місце на лінії між двома крайнощами, в залежності від того, наскільки вони згодні або не згодні з твердженням.

Учні пояснюють позиції

Щойно школярі вишикувалися, попросіть їх пояснити, чому вони вирішили стати там, де вони знаходяться. Заохочуйте дітей наводити аргументи і приклади для відстоювання позиції. Імовірно, потрібно буде по черзі надавати слово одному кандидату з однієї та іншої сторони, щоб позиція жодної зі сторін не переважала. Після того, як три чи чотири учні висловлять свою точку зору, запитайте, чи хтось хоче перейти в іншу команду. Заохочуйте учнів зберігати відкритість до думок і аргументів інших; їм можна рухатися, якщо хтось озвучує аргумент, який спонукає їх змінювати місце на лінії. Дочекайтесь, коли всі або принаймні більшість висловлять свої думки, і переконайтесь, що жодна зі сторін не домінує.

Підсумки

Є багато способів проаналізувати цю вправу. Ви можете попросити учнів відобразити в своїх журналах, як вправа змінила або зміцнила їх попередню думку. Або ви можете намітити основні аргументи «за» і «проти» на дошці як заняття для всього класу.

Джерело публікації: https://www.facinghistory.org/resource-library/teaching-strategies/barometer-taking-stand-controversial-issues

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *