Вправа для використання при вивченні теми «Інформація, її зберігання, систематизація та способи передачі» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Жернова Вікторія Сергіївна, учителька учителька історії, бібліотекарка Ізюмської гімназії №1 Ізюмської міської ради Харківської області.
Форма організації занять: груповий проект
Хід заняття: Робота над темою розрахована на 2 години і вміщує декілька етапів.
1 етап Вчитель пропонує підготувати енциклопедичну статтю, уривок з художньої книги, буклет, веб-сторінку, журнальну або газетну статтю на тему: «Інформація, її зберігання, систематизація і способи передачі».
2 етап Скласти «асоціативний кущ» до поняття «медіа».
Гілками «асоціативного куща» можуть бути книги, телефон, радіо, газета, інтернет, фотографія, кінематограф, мобільні телефони, ай-поди або МР3-плеєри, відео та комп'ютерні ігри, інші музичні записи (наприклад, CD або просто записи), біл-борди та інші типи реклами (зокрема, слова або картинки на одязі, інформація в магазинах або на стадіонах, упаковці їжі), а також постери та флаєри тощо.
Учасники розрізняють види медіа, можуть назвати 1-2 їх види, співвіднести поняття з його визначенням,
3 етап Клас разом з вчителем методом «мозкового штурму» виділяє головні питання, на які потрібно знайти відповіді, наприклад:
Запитання до обміркування
Вправа Розташуйте поняття у відповідні розділи таблиці
Учасник об’єднуються у групи і працюють з таблицею
Джерела інформації | Носії інформації | Засоби, що забезпечують інформаційні процеси |
Бібліотека, компакт-диск, типографія, відеофільм, газета, мобільний телефон, магнітна плівка, електронна пошта, картина, карта, радіоприймач, папір, плакат, телепередача, електронна книга, глиняна табличка, мультфільм, буклет, людина, вишиванка, тканина, каталог, USB-флешка, документ, комп’ютерна мережа, пергамент, пошукова система Інтернет, соціальні мережі, друкована книга