Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Льюїс Керролл «Аліса в Країні Див». Пошуково-інтелектуальна веб-гра»

Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Льюїс Керролл “Аліса в Країні Див”. Пошуково-інтелектуальна веб-гра» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторки: Коваленко Ольга Вікторівна і Злобова Анна Павлівна, вчительки зарубіжної літератури Краматорського НВК “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 – дошкільний навчальний заклад”. 

Мета вправи/заняття: на прикладі твору Льюіса Керролла «Аліса в країні Див» проаналізувати та синтезувати факти з різних галузей знань; навчити знаходити справжні життєві орієнтири, співпрацювати та спілкуватися з іншими ; розвивати творчу уяву, культуру зв’язного мовлення, логічне мислення; виховувати бережливе ставлення до себе, самоцінність як складову рису щасливої людини.

Короткий опис вправи, анотація: розробка має на меті реалізацію наскрізних змістових ліній (громадянська відповідальність, здоров’я й безпека), інтеграцію інфомедійного компонента як необхідної складової інноваційного навчально-методичного забезпечення уроків зарубіжної літератури для набуття здобувачами освіти навичок критичного сприйняття, осмислення інформації та аргументованого її використання в комунікації, формування інфомедійної грамотності в рамках шкільної програми середньої ланки.

Увагу акцентовано на формуванні інфомедійних умінь як вагомої складової компетентнісного навчання з використанням різноманітних прийомів сучасних освітніх/педагогічних технологій.

Час необхідний на виконання вправи: 15-20 хвилин

Застосування вправи: може бути використана як на пізнавально-операційному етапі, так і під час рефлексії. Характерною особливістю вправи є те, що її можна застосувати в онлайн-навчанні та в інклюзивній освіті, оскільки дозволяє працювати відокремлено.

Необхідне обладнання/матеріали: презентація, інтернет-простір

Форма/метод роботи: пошуково-інтелектуальна веб-гра

Детальний опис вправи:

Форма участі:

Індивідуальна або колективна форма участі. Кількість учасників гри необмежена.

Мотивація: Дітям пропонується в ігровій формі долучитися до виконання завдань. Завдання прості, яскраві, з підказками, що дозволяє утримувати концентрацію уваги на високому рівні та враховує вікові особливості навіть при дистанційному навчанні.

Обладнання: Презентація із завданнями

Покроковий опис гри:

2 слайд

Мета – зацікавити новою формою роботи.

«Любий друже, терміново потрібна твоя допомога!

Наша улюблена героїня Аліса потрапила в небезпечну країну брехні. Щодня вона мусить зустрічатися з великою кількістю маніпуляцій, пропаганди. Вони спотворюють реальність. Ти можеш спробувати допомогти. Рушаймо! Підказки будуть поруч!»

3 слайд

Мета – ознайомити зі шкідливим впливом медіапростору.

Дітям пропонується ознайомитися з поняттями «пропаганда», «маніпуляція», скориставшись наданими посиланнями.

4,5,6 слайд

Мета – долучити дітей до виконання завдань, спрямованих на розвиток вміння розрізняти види маніпуляцій в медіапродуктах, формувати асертивну поведінку як конструктивну форму комунікації.

«Подивись відео, знайди вірус і подолай його, натиснувши на посилання!»

7 слайд

Мета – долучити дітей до творчої розумової праці у вигляді розкодування ребусів для отримання інформації про кібершахрайство та можливий захист від нього.

«Вірус-шахрай»
Що ніколи не можна використовувати в особистих паролях? Спробуй відгадати!»

8 слайд

 Мета – візуалізація отримання кінцевого продукту гри у вигляді набутих знань, навичок.

«Друже, сьогодні ти знайшов справжній скарб – імунітет до вірусів!»

9 слайд

Мета – релаксація, авторський відеоролик

Очікувані результати: діти навчаться  перетворювати інформацію  в цифровому середовищі, по-різному використовуючи її для обговорення особистісних і певних соціально значущих питань; інтегрувати інформацію, надану в різний спосіб, в межах одного або кількох медіатекстів.

Використані джерела:

Список використаних джерел

  1. Андрєєва, О. В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках зарубіжної літератури [Текст] / О. В. Андрєєва // Зарубіжна література в школі. – 2008. – № 6. – С. 12-33.
  2. Андрєєва, О. В. Використання комп’ютерних технологій на уроках і в позакласній роботі [Текст] / О. В. Андрєєва // Зарубіжна література в школі. – 2009. – № 18. – С. 32-37.
  3. Галич О., Назарець В., Васильєв Є. Теорія літератури: Підручник.– К., 2001. http://www.ukrlit.vn.ua/article/108.html
  1. Пометун О. І. Енциклопедія інтерактивного навчання. Київ, 2007. 144 с. 5. 5. Ситченко А. Л. Навчально-технологічна концепція літературного аналізу. Київ: [б.в.], 2004. 301 с. 6.
  2. Аналіз та iнтерпретацiя художнього тексту на уроках зарубіжної літератури: розмежування і межi безмежностi План. https://studfile.net/preview/5454252/page:2/
  1. Інтерпритація художнього твору

http://theory-of-composition11zh.blogspot.com/2008/11/blog-post_8648.html

  1. Медіаграмотність: практичні навички

https://courses.prometheus.org.ua/courses/course-v1:CZ+MEDIA102+2018_T3/about

  1. Онлайн курс «Новинна грамотність» від «Детектор медіа».
  2. Посібник з освіти дітей по правам людини «Компасіто» https://www.coe.int/uk/web/compass

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.