Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Аліса в Країні Instagram»

Вправа для використання на уроці зарубіжної літератури у 5 класі при вивченні теми «Аліса в Країні Instagram» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Костюкова Юлія Олександрівна, вчителька російської мови і зарубіжної літератури КЗ “Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області”. 

Мета вправи:

  • Ознайомити учнів з правилами спілкування в Інтернеті;
  • Розвивати вміння спілкуватися в соціальних мережах;
  • Визначити правила безпечного використання Інтернету;
  • Перевірити якість засвоєних і отриманих знань.

Короткий опис вправи, анотація:

Це заняття будується навколо популярного твору Льюїса Керрола «Пригоди Аліси в Країни Див» і соціальної мережі Instagram, тому учні повинні ознайомитися зі змістом твору. Учні аналізують сторінку і поведінку головної героїні і разом з цим створюють правила користування соц. мережами. Однак ви можете це робити на прикладі будь-яких героїв.

Час: 45 хвилин

Застосування вправи: узагальнення і систематизація вивченого

Необхідне обладнання / матеріал: мультимедійний проєктор, роздатковий матеріал, смартфони

Форма / метод роботи: колективна і групова форми роботи; метод критичного аналізу, метод ІКТ, метод проблемно – пошукової діяльності.

Порядок дій крок за кроком

  1. Відкрийте сторінку Аліси в Instagram і запропонуйте дітям сказати, що не так зі сторінкою. Перше, що вони повинні побачити, це опис профілю героїні, де зазначається її вік, місце проживання, мотиви реєстрації і коротка інформація про захоплення. Посилання: https://www.instagram.com/alice_liddell_04.05/
  2. Обговоріть, яку інформацію про себе можна залишати в Інтернеті, а яку ні, як оприлюднені дані можуть використати шахраї.
  3. Під час дискусії складіть перші правила. Зверніть увагу на те, що самостійно реєструватися в Instagram можуть люди, яким виповнилось 13 років і в їх біографії повинен наводитись акаунт людини, яка є законним представником. Наполягти на тому, що треба «додавати до друзів» тільки тих, кого дійсно знаєте, і тим самим звернути увагу на кількість приятелів Аліси і провести паралель з її поведінкою в творі.

Побудуйте вашу дискусію навколо таких питань: 1. Чи привертає увагу фото профілю? Чим саме? 2. Чи не краще б для неповнолітньої Аліси було б використати якийсь аватар? 3. Чи можна вважати небезпечним нікнейм? Чи легко буде зловмисникам вгадати пароль до входу на сторінку дівчинки? Чому ви так думаєте? 3. Чи містить опис біографії Аліси якійсь небезпечні дані про неї? Яку б інформацію варто було б вилучити? 4. Про що свідчить кількість підписок і підписників? Як це характеризує поведінку Аліси у мережі?

  1. Для огляду фото Аліси, учнів можна об’єднати в групи за кількістю фото. Кожна з них робить доповідь про конкретне зображення і допис до нього.
    Коментар.Діти повинні дійти висновку, що не можна:
    – викладати особисту інформацію про себе, своїх рідних, друзів і знайомих в Інтернеті;
    – поширювати хибний контент і неправдиву інформацію про інших користувачів;
    – закликати до якоїсь дружби чи контакту з незнайомцями,
    Натомість треба переконатися, що профіль закритий від сторонніх
  2. Після виступу груп запропонуйте зайти у Direct Аліси і покажіть фото листування з Чеширським Котом. Після ознайомлення попросіть учнів прокоментувати, чи не порушенні правила спілкування в Інтернеті. Доповніть розпочатий раніше список правил користування Інтернетом. Коментар. Наполягайте на тому, що не можна нікому давати банківські дані, переходити за посиланнями прикріпленими в повідомленнях.

Очікуванні результати:

Ця вправа продемонструє наскільки учні обізнані в темі безпечного Інтернету і вміють їм користуватися. Навчить їх критично мислити, аналізувати інформацію доступну у соц. мережах, уникати помилок у ведені свого власного профілю.

Підсумок/ рефлексія:

  1. Запитайте учнів про можливі наслідки ведення такого профілю в соц. мережі, про те, які висновки чи правила вони винесли з розмови.
  2. Запропонуйте виправити профіль Аліси.

Використанні джерела:

  1. Аліса в Країні Див: казкова повість: для серед. шк. віку/ Льюїс Керролл; пер. з англ. В.Панченко; худож. Є.Гапчинська.- К.: «Фактор-Друк», 2017.-144 с.
  2. Медіаграмотність: Підручник для вчителя/ Сінді Шейбе, Фейз Рогоу/ перекл. з англ. С.Дьома; за загал. ред. В.Ф. Іванова, О.В. Волошенюк.- К.: Центр Вільної Преси, Академія Української Преси, 2017.- 319 с.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *