Вправа для використання на уроці з іноземної мови у 6 класі при вивченні теми «Покупки» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Сулейманова Тетяна Сергіївна, вчителька англійської мови Павлоградської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №17 Павлоградської міської ради Дніпропетровської області.
Мета – підвищіти рівень компетентності та обізнаності у сфері медіаграмотності.
Короткий опис вправи, анотація: учні навчаються основам медіаграмотності на прикладі харчових товарів, які є найбільш популярними та найбільш вживаними у їх сім’ях. Виявлення популярних логотипів, брендів та продуктів, а також диспут та відповіді на конкретні питання формують в учнів розуміння впливу логотипів на свідомість покупця та маніпуляцію з вибором товару.
Час необхідний на виконання вправи: 45 хв.
Застосування вправи: іноземна мова, економічна географія, інформатика.
Необхідне обладнання/матеріали: екран/комп’ютер, гаджети (телефони), кубики Рорі, картки з товарами (для об’єднання у групи), зошити (для нотування брендів/логотипів), фото продуктів або товари.
Форма/метод роботи: індивідуальна та групова форми роботи; методи навчання: інформаційні, пошукові, метод самостійного учіння, метод аналізу та критичного мислення.
Детальний опис вправи:
Основне домашнє завдання учнів розпочинає дану вправу. Учням запропонували на минулому уроці в якості домашнього завдання переглянути усі наявні продукти у себе вдома та принести/або зробити до трьох фото популярних продуктів та їх упаковок.
- Першим етапом вправи є рандомне об’єднання учнів у групи по 4-5 учасників за допомогою карток. Учні обирають одну із заздалегідь підготованих карток продуктів (риба, птиця, овочі/фрукти, молочні продукти) і таким чином формують команди.
- Другим етапом вправи є робота у сформованих групах, презентація власних продуктів на англійській мові з демонстрацією їх упаковок/фото.
- Третій етап: ідентифікація логотипів. Працюючи у групах учні заповнюють онлайн форму на menti.com, відповідаючи на наступні питання:
-
The most popular product/Найбільш популярний продукт:
____________________
The most popular brand /Найбільш популярна марка:
_____________________
The most recognizable logo/Найбільш впізнаваємий логотип: ____________________ - Четвертий етап: вибір презентатора групи і доповідь результатів роботи команди на англійській мові за трьома вищенаведеними пунктами.
- Учитель відкриває результати онлайн анкетування та виводить хмару слів на екран (ті слова, які виділяються на фоні інших за розміром і є найбільш популярними товарами, марками та логотипами).
- Учитель формує запитання на дошці, учні індивідуально відповідають на питання: – Чи купували ви товари лише тому, що добре знали логотип/бренд?
– Який логотип вам подобається найбільше? Чому?
– Які на вашу думку є найуспішніщі складові логотипу?
- Учні виконують коротку вправу, під час якої вони пересуваються по класу і спілкуються між собою. Основним завданням є пошук логотипів та брендів, які присутні на одязі, шкільному приладді, у класній кімнаті, тощо.
- Рефлексія з кубиками Рорі. Учні отримують завдання: підкинути кубик та описати логотип, який їм випав, а також назву бренду та продукцію, яку виготовляє цей бренд.
Очікувані результати:
- підвищення рівня володіння англійської мови;
- практика монологічного та діалогічного мовлення;
- використання лексичних одиниць та граматичних конструкцій теми;
- підвищення рівня компетентності і обізнаності у сфері медіа грамотності.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: учні оволоділи основними пошуковими та інформаційними методами, методом самоаналізу та критичного підходу до отриманої інформації, а також набули достатню кількість навичок та знань для створення власного логотипу на наступний урок.
Використані джерела:
- E. G. Shraiber. CLIL technology as an innovative method to learn foreign languages at University.
- 10 Essential Critical Thinking Skills (And How to Improve Them). Електронне посилання: https://www.indeed.com/career-advice/career-development/critical-thinking-skills