Вправа для використання на уроці з англійської мови у 6 класі при вивченні теми «Покупки продуктів харчування»

Вправа для використання на уроці з англійської мови у 6 класі при вивченні теми «Покупки продуктів харчування» є вправою-переможницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Хомякова Юлія Сергіївна, учитель англійської мови Харківського НВК №45 “Академічна гімназія” Харківської міської ради Харківської області. 

Мета вправи: удосконалювати вміння критично ставитися до інформації з ЗМІ; вчитиcь аналізувати медіатексти з точки зору використання в них маніпулятивних прийомів впливу на публіку та протидіяти негативному впливу реклами; сприяти розвитку здатності формувати основи культури здоров’язбереження із залученням рекламних сюжетів; виховувати свідомість щодо збереження власного здоров’я.

Короткий опис вправи, анотація: Під час виконання завдання учні знайомляться з «Шокуючими трюками, які використовують рекламодавці, щоб товар виглядав привабливо» та аналізують маніпулятивні техніки, до яких вдаються рекламодавці  білбордів, працюючи в малих групах.

Час необхідний на виконання вправи: 20-25 хв.

Застосування вправи: Під час вивчення англійської мови при інтеграції тематик ситуативного спілкування «Покупки» та «Харчування». Виконання вправи передбачає захоплююче занурення учнів в медіасередовище та активне застосування здобутих знань, вмінь та навичок у повсякденному житті учнів.

Необхідне обладнання/матеріали: мультимедійний проектор, екран, ноутбук, картки для поділу учнів на групи, 5 видів зовнішньої реклами на білбордах, сигнальні картки для рефлексії.

Форма/метод роботи: інтерактивна робота у малих групах

Детальний опис вправи:

На дошці проектуються 6 малюнків. Учні мають назвати їх англійською мовою (піцца, клей, млинці, лак для волосся, виноград та масло для двигуна).

Activity 1: Advertising

Task 1. Look at these pictures. Which shopping products can you see? Are they somehow connected? (Time limit: 2 minutes)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель запитує в школярів, розвиваючи їх навички передбачення, чи є зв’язок між цими словами. (Відповіді учнів). 

Task 2. Watch a short video and match these pairs of pictures. Check your answers. (Time limit: 2 minutes).

Вчитель просить учнів переглянути відео-фрагмент та з’єдняти малюнки парами. На дошці проектується варіант правильних відповідей:

Піцца – клей;

Виноград – лак для волосся;

Млинці – масло для двигуна.

Make sure students understand the influence of advertisers on consumers’ decision to buy goods.

Школярі та вчитель приходять до висновку, що рекламодавці вдалися до шокуючих хитрощів при створенні рекламних роликів.

Task 3. Take a card and split into 5 groups. Work together analyzing the ad on a billboard in your envelope. Use the guide to help you. You have 3 minutes. 

The guide that might help you:

We are looking at the ad about … It is very attention-grabbing (eye-catching, interesting, memorizing) because … The slogan says … The consumers want to buy it because … 

Далі учні обирають картку та об’єднуються між собою. 5 груп працюють на окремих ділянках. За сигналом учні працюють на протязі 3 хвилин, аналізують слоган білборда та визначають маніпулятивні техніки, до яких вдаються рекламодавці за схемою:

Короткий опис зображення, слоган, бренд, що приваблює око, чи придбали б учні цей товар та чому.

Капітани команд презентують роботу групи. Після презентації вчитель робить фідбек.

Feedback. Finally, students are supposed to show a signal card which shows their attitude to the activity. 

Green card – I enjoyed watching the video “Shocking tricks advertisers use to make food look delicious” and can analyze billboard ads. Some life hacks can help me in reality;

Yellow card – the activity wasn’t interesting and its tips can’t be applied to everyday life;

Red card – the activity was difficult and I need some help.

Очікувані результати: після виконання завдання школярі зможуть: оцінювати вплив реклами на бажання людини придбати той чи інший продукт харчування; знати маніпулятивні прийоми, які значним чином впливають на рішення людини; аналізувати текст рекламних білбордів з точки зору використання в них маніпулятивних прийомів впливу на свідомість громадян.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: після виконання завдання учні сигналізують вчителеві відповідним кольором своє сприйняття:

Зелений – дуже сподобалося аналізувати «рекламні хитрощі». Отримані  на уроці «лайфхаки» стануть у пригоді в реальному житті.

Жовтий – завдання не було дуже цікавим та корисним у подальшому житті.

Червоний – мені було складно виконувати завдання та я потребую допомоги.

Використані джерела:

  1. Відео-фрагмент «Шокуючи трюки, які використовують рекламодавці». Точка доступу: https://youtu.be/9k7PJoNAXkk=
  2. 5 зображень зовнішньої реклами на білбордах “Curtis Tea”, “”McDonald’s, “Dunkin’ Donuts”, “KFC”, “Coca-Cola”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.