Вправа для використання на уроці української мови у 5 класі при вивченні теми «Просте ускладнене речення» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Батрак Алла Володимирівна, учителька української мови і літератури Гаївської філії ОЗ "Тишківський ліцей".
Мета вправи/заняття: вчити дітей критично сприймати інформацію в Інтернеті, конструювати речення та текст за певною умовою
Короткий опис вправи, анотація: перетворити текст, розміщений в Інтернеті, створити власний допис у соц. мережі
Час необхідний на виконання вправи: 15 хв
Застосування вправи: на уроках розвитку зв’язного мовлення, комбінованих, закріплення вивченого матеріалу
Необхідне обладнання/матеріали: телефон, Інтернет-ресурси
Форма/метод роботи: спостереження, проблемно-пошуковий.
Детальний опис вправи: розшифрувати закодований текст, відредагувати його, скласти речення, знайти за е-словником значення слова, обґрунтувати правильний вибір написання слова, створювати власний текст в Інернеті
Очікувані результати: уміння міркувати, робити висновки на основі інформації, грамотно висловлюватися рідною мовою, поповнювати словниковий запас, конструювати власний текст.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: Прийом «Незавершені речення».
Я знаю...
Я можу...
Я пам'ятаю...
Використані джерела: Інтернет-ресурси
Вправи до вивчення мовної теми «У кондитерському кафе»
Вправа 1
Перейдіть за QR-кодом, прочитайте текст “Види, назви тістечок», відредагуйте його.
2. Проблемне запитання.
Як правильно тирамісу чи тірамісу?
Поміркуйте, чи однаково позначатимуться на письмі ці звуки в українській та російській мовах?
Пригадайте правопис букв и, і в словах іншомовного походження.
Зробіть висновок про правопис цього слова в українській мові.
3.Лексична хвилинка.
Знайдіть за е-словником значення цього слова.
Вправа 2
Складіть три речення зі словом «тирамісу» так, щоб в першому реченні це слово виконувало роль підмета, в другому – додатка, в третьому – присудка.
Вправа 3 «Мить творчості»
Опублікуйте допис у соціальній мережі на тему «Як я готую улюблене тістечко». У тексті використайте речення з однорідними членами та речення з одним головним членом. Завершіть допис окличним реченням.