Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Я.Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Уява, фантазія та реальність у житті сучасної людини. Реальні та пригодницькі події в повісті»

Вправа для використання на уроці української літератури  у 6 класі при вивченні теми «Я. Стельмах “Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера”. Уява, фантазія та реальність у житті сучасної людини. Реальні та пригодницькі події в повісті» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.

Авторка: Кугай Юлія Миколаївна, вчителька української мови і літератури Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 м. Калинівка Калинівської ОТГ Хмільницького району Вінницької області. 

Мета вправи/заняття:

  • формувати в учнів вміння критично сприймати інформацію, вміщену в рекламних друкованих виданнях;
  • навчати створювати афіші, подавати інформацію лаконічно, виділяти головне.

Короткий опис вправи, анотація: вправу рекомендовано проводити після обговорення змісту повісті. Вправа має меті аналіз афіші як одного зі способів рекламування певної події. Запропоновані зразки афіш можна використати для аналізу, для прикладу, щоб учням легше було зорієнтуватися і створити власні варіанти.

Час необхідний на виконання вправи: 25-30 хв.

Застосування вправи: розвиток навичок інфомедійної грамотності на уроках української літератури.

Необхідне обладнання/матеріали: маркери, фломастери, ватман, зразки афіш, презентація до уроку.

Форма/метод роботи: бесіда, аналіз, творче моделювання.

Детальний опис вправи: спершу учні обговорюють, що таке афіша, з якою метою її створюють та яка інформація повинна бути вміщена в такого роду рекламній продукції. Наступний крок – аналіз зразків афіш. На основі цього аналізу діти роблять висновки про те, на яку інформацію в афіші слід звертати увагу. Фінальний крок – створення власної афіші.

Тема: Я.Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Уява, фантазія та реальність у житті сучасної людини. Реальні та пригодницькі події в повісті

Вправа «Афіша»

Опис: вправу рекомендовано проводити після обговорення змісту повісті. Вправа має меті аналіз афіші як одного зі способів рекламування певної події. Запропоновані зразки афіш можна використати для аналізу, для прикладу, щоб учням легше було зорієнтуватися і створити власні варіанти.

Примітка. Вправу «Афіша» можна проводити при вивченні будь-якого твору в 6 класі.

Мета Навички й уміння з інфомедійної грамотності Обладнання

ü  формувати в учнів вміння критично сприймати інформацію, вміщену в рекламних друкованих виданнях;

ü  навчати створювати афіші, подавати інформацію лаконічно, виділяти головне

 

●     розуміння, що таке афіша та яка мета її створення;

●     повнота та прозорість інформації

●     маркери, фломастери, ватман;

●     зразки афіш;

●     презентація до уроку.

Питання до учнів

  1. Яким чином ви дізнаєтеся про події, що незабаром відбудуться у вашому місті? (за допомогою афіш, постерів, флаєрів)
  2. Де можна побачити таку друковану продукцію? (на дошках оголошень, на сайтах у вигляді реклами, представники фірми можуть роздавати такі листівки)
  3. Яка мета афіші? (розповсюдити інформацію про певну подію).

Пояснення вчителя.

Афіша – це рекламне листове видання про спектакль, кінофільм, виставку.

Основна мета афіші (плаката, постера, флаєра) – повідомити аудиторію про очікувану подію.

Сьогодні ми з вами аналізуватимемо афіші та створимо власну, щоби повідомити про презентацію книги «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»

Питання до учнів

  1. Як ви вважаєте, яку інформацію повинна містити афіша? (інформацію про подію, час та місце її проведення)
  2. На що слід звертати увагу в першу чергу? (

Пояснення вчителя.

Афіша, в якій відсутня відповідь хоча б на одне запитання («Що?» «Де?» «Коли?»), не дає чіткого уявлення про очікувану подію та може ввести в оману читача.

Основні вимоги до афіші:

  • текст написаний грамотно, без зайвих розділових знаків
  • привабливий дизайн, який відповідає змісту події
  • зміст афіші легко запам’ятовується

Інформація лаконічна, але повинна містити

  • назву заходу;
  • зміст події;
  • час і місце;
  • контактну інформацію (телефон, електронну адресу, посилання на сторінки в соцмережах)

Робота зі зразками афіш

Розгляньте уважно зразки двох афіш, які рекламують дитячі фестивалі. Зверніть увагу на повноту інформації, що вміщена на афіші. Заповніть таблицю (поставте «+», якщо така інформація присутня)

Критерій оцінювання Афіша 1 Афіша 2
Дизайн відповідає змісту події    
Текст написано грамотно    
Назва події    
Зміст заходу    
Дата та час    
Місце проведення    

Контактна інформація

ü  телефон

ü  e-mail

ü  посилання на сайт, сторінки в соцмережах

   
   
   
Вартість    

Питання до учнів

  1. Чи є важливою інформацією короткий зміст заходу? (так, адже відвідувачі повинні знати, що їх очікуватиме. Люди, завітавши на кінофестиваль, виставку тощо можуть бути розчаровані, адже сподівалися побачити щось інше).
  2. Чи слід вказувати на конкретний час події, чи достатньо лише дати? (потрібно вказати конкретний час або часові рамки, в яких відбуватиметься захід, щоби відвідувачі не пропустили його і могли заздалегідь спланувати свій графік).
  3. Чи варто перед відвідуванням певної події заглянути в соцмережу на сторінку заходу? (звичайно, адже зі сторінки в соцмережі можна почерпнути багато інформації: детальний опис, фото, відео минулих заходів, відгуки відвідувачів. Однак слід памятати, що відгуки – це враження інших людей, воно не завжди відтворює реальну картину).

Підсумок. Отже, відсутність детальної інформації на афішах може ввести в оману, адже глядачі перед відвідуванням будь-якого заходу мають певні очікування. Наявність контактів дає змогу з’ясувати всі питання, щось уточнити, запропонувати. На сайті або в соціальних мережах є можливість переглянути фото- або відеозвіт попередніх заходів,  прочитати більш детальну інформацію про очікувану подію, а також відгуки відвідувачів.

Завдання для учнів.

Уявіть, що книгу «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» ще ніхто не читав. Її презентація відбудеться найближчим часом. Створіть афішу, яка зацікавить книголюбів та розрекламує новий твір Я.Стельмаха. При створенні афіші врахуйте всі обговорені нюанси.

Презентація результатів.

Рефлексія. Картка самооцінки

Заповніть картку, оцінивши свої знання про створення афіші та аналізінформації

  ТАК НЕВПЕВНЕНИЙ(-А) НІ
Я знаю, на яку інформацію треба звертати увагу
Я буду уважніше читати інформацію на рекламних виданнях
Тема мене зацікавила
Хочу дізнатися ще більше
Потрібно ще попрактикуватися

Очікувані результати:

  • учні уміють аналізувати та критично оцінювати інформацію, розміщену на афішах;
  • учні можуть створити власну афішу.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: картка самооцінки.

Використані джерела:

  1. Медіаграмотність у початковій школі: посібник для вчителя / Волошенюк О. В, Ганик О.
    В., Голощапова В. В, Дегтярьова Г.А, Іванова І. Б., Кожанова А. Ю., Пиза Г. Ю., Шкребець О.О, Янкович О. І. / За редакцією Волошенюк О. В., Іванова В. Ф. – Київ : ЦВП, АУП, 2018 — 234 с.
  2. Медіаосвіта та медіаграмотність: підручник / Ред.-упор. В. Ф. Іванов, О. В. Волошенюк; За науковою редакцією В. В. Різуна. — Київ: Центр Вільної Преси, 2013. — 352 с.
  3. Технології розвитку критичного мислення учнів / Кроуфорд А., Саул В., Метьюз С., Макінстер Д.; Наук. ред., передм. О. І. Пометун. — К.: Вид-во «Плеяди», 2006. — 220 с.
Афіша >>>
Завантажено: 8, розмір: 490.5 KB, дата: 16 Чер. 2021

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *