Вправа для використання на уроці української літератури у 6 класі при вивченні теми «Я. Стельмах "Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера". Уява, фантазія та реальність у житті сучасної людини. Реальні та пригодницькі події в повісті» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Кугай Юлія Миколаївна, вчителька української мови і літератури Загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 м. Калинівка Калинівської ОТГ Хмільницького району Вінницької області.
Мета вправи/заняття:
Короткий опис вправи, анотація: вправу рекомендовано проводити після обговорення змісту повісті. Вправа має меті аналіз афіші як одного зі способів рекламування певної події. Запропоновані зразки афіш можна використати для аналізу, для прикладу, щоб учням легше було зорієнтуватися і створити власні варіанти.
Час необхідний на виконання вправи: 25-30 хв.
Застосування вправи: розвиток навичок інфомедійної грамотності на уроках української літератури.
Необхідне обладнання/матеріали: маркери, фломастери, ватман, зразки афіш, презентація до уроку.
Форма/метод роботи: бесіда, аналіз, творче моделювання.
Детальний опис вправи: спершу учні обговорюють, що таке афіша, з якою метою її створюють та яка інформація повинна бути вміщена в такого роду рекламній продукції. Наступний крок – аналіз зразків афіш. На основі цього аналізу діти роблять висновки про те, на яку інформацію в афіші слід звертати увагу. Фінальний крок – створення власної афіші.
Тема: Я.Стельмах «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера». Уява, фантазія та реальність у житті сучасної людини. Реальні та пригодницькі події в повісті
Вправа «Афіша»
Опис: вправу рекомендовано проводити після обговорення змісту повісті. Вправа має меті аналіз афіші як одного зі способів рекламування певної події. Запропоновані зразки афіш можна використати для аналізу, для прикладу, щоб учням легше було зорієнтуватися і створити власні варіанти.
Примітка. Вправу «Афіша» можна проводити при вивченні будь-якого твору в 6 класі.
Мета | Навички й уміння з інфомедійної грамотності | Обладнання |
ü формувати в учнів вміння критично сприймати інформацію, вміщену в рекламних друкованих виданнях; ü навчати створювати афіші, подавати інформацію лаконічно, виділяти головне
|
● розуміння, що таке афіша та яка мета її створення; ● повнота та прозорість інформації |
● маркери, фломастери, ватман; ● зразки афіш; ● презентація до уроку. |
Питання до учнів
Пояснення вчителя.
Афіша – це рекламне листове видання про спектакль, кінофільм, виставку.
Основна мета афіші (плаката, постера, флаєра) – повідомити аудиторію про очікувану подію.
Сьогодні ми з вами аналізуватимемо афіші та створимо власну, щоби повідомити про презентацію книги «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера»
Питання до учнів
Пояснення вчителя.
Афіша, в якій відсутня відповідь хоча б на одне запитання («Що?» «Де?» «Коли?»), не дає чіткого уявлення про очікувану подію та може ввести в оману читача.
Основні вимоги до афіші:
Інформація лаконічна, але повинна містити
Робота зі зразками афіш
Розгляньте уважно зразки двох афіш, які рекламують дитячі фестивалі. Зверніть увагу на повноту інформації, що вміщена на афіші. Заповніть таблицю (поставте «+», якщо така інформація присутня)
Критерій оцінювання | Афіша 1 | Афіша 2 |
Дизайн відповідає змісту події | ||
Текст написано грамотно | ||
Назва події | ||
Зміст заходу | ||
Дата та час | ||
Місце проведення | ||
Контактна інформація ü телефон ü e-mail ü посилання на сайт, сторінки в соцмережах |
||
Вартість |
Питання до учнів
Підсумок. Отже, відсутність детальної інформації на афішах може ввести в оману, адже глядачі перед відвідуванням будь-якого заходу мають певні очікування. Наявність контактів дає змогу з’ясувати всі питання, щось уточнити, запропонувати. На сайті або в соціальних мережах є можливість переглянути фото- або відеозвіт попередніх заходів, прочитати більш детальну інформацію про очікувану подію, а також відгуки відвідувачів.
Завдання для учнів.
Уявіть, що книгу «Митькозавр з Юрківки, або Химера лісового озера» ще ніхто не читав. Її презентація відбудеться найближчим часом. Створіть афішу, яка зацікавить книголюбів та розрекламує новий твір Я.Стельмаха. При створенні афіші врахуйте всі обговорені нюанси.
Презентація результатів.
Рефлексія. Картка самооцінки
Заповніть картку, оцінивши свої знання про створення афіші та аналізінформації
ТАК | НЕВПЕВНЕНИЙ(-А) | НІ | |
Я знаю, на яку інформацію треба звертати увагу | |||
Я буду уважніше читати інформацію на рекламних виданнях | |||
Тема мене зацікавила | |||
Хочу дізнатися ще більше | |||
Потрібно ще попрактикуватися |
Очікувані результати:
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: картка самооцінки.
Використані джерела: