Вправа для використання на уроці української літератури у 5 класі при вивченні теми «"Садок вишневий коло хати ..." – перлина української та світової ліричної поезії» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Товкач Лариса Вікторівна, вчителька української мови та літератури КУ "Семенівський ЗДЗСО І-ІІІ ступенів" ПМР.
Мета вправи/заняття: порівняти вплив різних видів мистецтва на людину, створити відеоряд, підібравши до нього музичний супровід.
Короткий опис вправи, анотація: учні оцінюють вплив літератури, музичного та образотворчого мистецтв на аудиторію та порівнюють художні форми та засоби впливу цих мистецтв.
Час необхідний на виконання вправи: Перша частина – робота на уроці (20 хвилин), друга частина – завдання на перспективу (2 дні).
Застосування вправи: вправа застосовується на уроці української літератури
Необхідне обладнання/матеріали: телевізор, підручники, зошити, мобільні телефони, ноутбук
Форма/метод роботи: робота в групах, частково-пошуковий та евристичний метод
Детальний опис вправи:
Запропонувати учням порівняти текст поезії з підручника «Садок вишневий коло хати» (література), пісню «Садок вишневий коло хати» на слова Т.Г. Шевченка у виконанні хору Мервичівської школи (музичне мистецтво), та ілюстрації до цього твору, (презентація Кременчуцької Віти Володимирівни, ресурс https://naurok.com.ua/prezentaciya-sadok-vishneviy-kolo-hati-97744.html).
Кола Венна
Учні обговорюють враження, що справили на них різні види мистецтв, оцінюють вплив кожного з них на аудиторію. Далі учні порівнюють художні форми та засоби впливу, які викликали схожі емоції (література – слово, музичне мистецтво – пісня, образотворче мистецтво – картини).
Завдання на перспективу.
Вчитель пропонує учням створити ілюстрації до поезій Т.Г. Шевченка, які їм сподобалися. Потім учні мали сфотографуватися зі своїми роботами на камеру мобільних телефонів та створити відеоряд, дібравши до нього музичний супровід, який, на їхню думку, найбільш вдало передає зміст відеоряду. До створення ілюстрацій п’ятикласники запросили інших учнів закладу.
Виставка ілюстрацій за творчістю Т. Г. Шевченка
Очікувані результати: Створення відеоряду з музичним супроводом.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: учні пишуть короткі СМС-повідомлення (до 15 слів) про свої враження від роботи.
Використані джерела: