Вправа для використання на уроці математики у 6 класі при вивченні теми «Стовпчасті діаграми» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Козлова Світлана Сергіївна, вчителька математики Харківської гімназії №46 ім. М.В. Ломоносова Харківської міської ради Харківської області.
Мета вправи: Створити умови для вироблення в учнів математичної компетентності, розвитку медіаграмотності, зокрема вміння аналізувати інформаційні повідомлення – стовпчасті діаграми – і складати прості текстові медіаконтенти.
Короткий опис вправи, анотація: Суть вправи полягає в тому, що учні працюють із стовпчастими діаграмами з інтернету (додаток 1, додаток 2) за посиланням
https://www.pravda.com.ua/articles/2020/08/26/7264157/).
Діаграми для зручності виконуються в програмі Excel (додаток 1-а, додаток 1-б, додаток 2-а, додаток 2-б) для того, щоб учні 6-го класу мали можливість ними користуватись під час виконання завдань. Учням пропонується визначити:
Скласти до отриманих результатів текстові повідомлення (медіаконтенти).
Час, необхідний на виконання вправи: 20 хвилин.
Застосування вправи: урок формування предметної компетентності (набуття практичного вміння аналізувати стовпчасті діаграми), ключової компетентності «вміння навчатися впродовж життя» (самооцінювати та оцінювати результати навчальної діяльності), реалізації змістової лінії «Здоров’я і безпека» (формування безпечного життєвого середовища) і також формування основ медіаграмотності (уміння аналізувати інформаційні повідомлення у вигляді стовпчастих діаграм).
Необхідне обладнання/матеріали: роздруковані діаграми для кожного учня, презентація вчителя для створення умов щодо самооцінювання результатів освітньої діяльності.
Форма/метод роботи: індивідуальна.
Детальний опис вправи: учні виконують завдання за варіантами (варіанти формуються відповідно до періодів, за якими обрані діаграми). На виконання завдань, які означені вище (1, 2, 3, 4), відводиться 15 хвилин. Після виконання завдань проводиться самооцінювання освітньої діяльності. На екрані презентуються правильні відповіді (додаток 3, 4), за допомогою яких учень оцінює свою роботу (кожне правильно виконане завдання оцінюється в 3 бали). Учні, які припустилися помилок, висловлюють припущення, що могло стати причиною помилки і над чим слід ще працювати. На самооцінювання відводиться 5 хвилин.
Очікувані результати: учні набувають практичного вміння аналізувати повідомлення, які надаються у вигляді стовпчастих діаграм в інтернеті, а також складати текстові інформаційні повідомлення (прості медіаконтенти) на підставі стовпчастих діаграм.
Підсумок/рефлексія. Інтерактивна гра «Закінчи речення»
Використані джерела: