Вправа для використання на уроці інформатики у 5 класі при вивченні теми «Безпечне користування Інтернетом» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Гривул Марія Іванівна, вчителька Чуньківського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Кадубовецької сільської ради.
Мета вправи/заняття: сприяти залученню дітей до безпечного користування мережею Інтернет; розвивати вміння, аналізувати, робити висновки, узагальнювати; виховувати дисциплінованість при роботі в мережі.
Короткий опис вправи, анотація: ознайомити дітей з правилами спілкування в Інтернеті, з небезпечними кібертехнологіями, з якими можуть зустрітися діти, працюючи в Інтернеті. Розвивати вміння спілкуватись в соціальних мережах та чатах.
Час необхідний на виконання вправи: 5 хв.
Застосування вправи: засвоєння нових знань.
Необхідне обладнання/матеріали: маркери, заготовки картинок (або самим намалювати), папір А3, клей.
Форма/метод роботи: робота в групі.
Детальний опис вправи: ВПРАВА «Дотримуйтесь правил».
При створенні власної сторінки у соціальних мереж та пошуку даних в Інтернеті можна потрапити в небезпечну ситуацію. Щоб уникнути цього потрібно дотримуватись правил безпеки в Інтернеті. Поділити учнів на дві групи (методом жеребкуванням: – 1 група, – 2 група). Завдання для 1 групи написати лист що можна повідомляти? Завдання для 2 групи – написати лист, що не можна повідомляти? Обміняйтеся правилами. Обговорення: Яку користь нам приносить сучасний інтернет? А яку небезпеку може принести нам користування інтернетом? Давайте розробимо свої правила безпечного користування Інтернетом, які починатимуться зі слова «Я». Почнемо з мене «Я буду зберігати свій пароль в таємниці». Зробіть спільний колаж «Правила розумного користувача Інтернету». (Для створення колажу потрібно: 1 листок А3, клей, маркери, заготовки знайдені в Інтернеті). Вам потрібно тільки розмістити все це на папері А3 та написати маркерами правила безпечного користування Інтернетом). Зробіть пост у соціальних мережах.
Очікувані результати: закріпити та розширити знання учнів по темі. Ознайомити учнів із основними проблемами захисту інформації та безпеки в Інтернеті.
Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: скажіть, будь ласка, діти, чи сподобалось вам працювати разом? А що саме вам сподобалось? Чи змогли б ви виконати сьогоднішні завдання з віртуальними друзями в інтернеті? Чому?
Використані джерела: https://vseosvita.ua/