Вправа для використання на уроці англійської мови у 6 класі при вивченні теми «Покупки. Пакування продуктів» є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 5-6 класів.
Авторка: Шевченко Марія Миколаївна, вчителька англійської мови Комунального закладу "Маріупольська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №45 Маріупольської міської ради Донецької області".
Слово вчителя: Shopping is an opportunity to buy everything what we need, from food to clothes. When we do theshopping we get to know a lot of information about different goods, their prices, quality. Today we will learn to choose products. How can we get the necessary information? What hints are hidden in the packaging? (Покупки - це можливість придбати все, що нам потрібно, від їжі до одягу. Коли ми робимо покупки, ми дізнаємось багато інформації про різні товари, їх ціни, якість. Ми вчимося вибирати продукти. Як ми можемо отримати необхідну інформацію? Які підказки приховані в упаковці)
Now let’s think over what goods can be in these boxes of different colors? (Мозковий штурм - учням пропонується вгадати, які товари можуть знаходиться в коробках різного кольору).
Учні називають перелік можливих товарів в кожному з пакувань.
Аудіювання тексту. We will listen to the text. The experts will tell us how the color of packaging play tricks with us. After listening match, please, a product and the color of packaging which is suitable to it.
(Ми послухаємо текст. Експерти розкажуть нам, як колір упаковки з нами хитрує. Після прослуховування тексту з’єднайте товар та колір пакування, який йому притаманний).
TEXT.
Shopping is not as simple as you may think! There are a lot of tricks. They make us to choose products.
Colors of packages change according to what the producers are trying to sell. Most cosmetics are in pink boxes. Health food come in green, yellow or brown color because we think that these colors are healthy. Ice cream packets are often blue because we think that blue is a cold color; and expensive chocolates are often gold or silver. The package of washing powder is orange because it is warm and comfortable color for us. We will choose chocolates in red packaging more often because we think they give us energy. Yellow packaging is more often bought in winter. People associate yellow color with the sun and warmness.
When they sold a medicine (a pain killer), it was found out that pastel colors didn’t attract customers because they thought the product look weak and not effective. Then, this medicine came on the market in a dark blue and white package – blue because we associate it with safety, and white for calmness.
The most successful producers know that it’s not enough to have a good product. It is very important to make the most successful packaging.
1 face cream А orange
2 chocolate B blue
3 washing powder C gold
4 sweets D pink
5 coffee E red
6 ice-cream F yellow
Key: 1D, 2C, 3A, 4E, 5F, 6B
Let’s check the answers. (Учні відкривають пакування та дістають з них малюнки).
Слово вчителя: Very often when packaging and advertising of goods are created different characters are used.
(Дуже часто при створенні пакування та реклами товарів використовують різних персонажів. Які персонажі привертають увагу покупців різного віку?)
Different groups of customers are different target audiences. (Різні групи покупців – це різні цільові аудиторії).
Відповіді учнів: For children this is cartoon characters, superheroes, characters from comics. For adults images of doctors, housewives, masters are used more often. (Учні відповідають: для дітей – мультиплікаційні герої, супергерої, персонажі коміксів. Для дорослих – образи лікарів, домогосподарок, майстрів.)
Вчитель: What are these pictures associated with? (З чим асоціюються ці малюнки?)
Відповіді учнів: When I see cartoon characters, superheroes, comic book characters I want to like them, to be the best, look like my favorite character.
Images of doctors, housewives, masters show that products are healthy, convenient, reliable.
(Коли я бачу мультиплікаційних героїв, супергероїв, персонажів коміксів, я хочу бути схожим на них, бути найкращим, виглядати як улюблений персонаж. Образи лікарів, домогосподарок, майстрів показують, що продукти здорові, зручні, надійні).
Вчитель: Explain, what message is hidden in this packing? What do the producers try to tell the customers? What is the target audience for these products? (Поясніть, яке послання заховане в цих пакуваннях? Що намагалися виробники сказати покупцям? Яка цільова аудиторія для цих товарів?)
Робота в группах. Клас поділяється на 3-4 групи від 3 до учнів.
Учні, використовуючи картонні невеликі білі коробки, малюнки, кольоровий папір, фарби, фломастери, створюють пакування для шоколаду, мінеральної води, чаю для дітей та дорослих.
Після закінчення роботи учням необхідно обґрунтувати вибір кольору пакування, малюнків.
(Інший варіант завдання: кожна група презентує своє пакування, не називаючи цільової аудиторії; інші учні мають вгадати, на кого розрахований даний вид пакування, пояснити, на чому базуються їх висновки).