Вправа “Купуємо телебачення” для використання на уроці української літератури

Вправа “Купуємо телебачення” для використання на уроці української літератури у 8 класі є вправою-учасницею Всеукраїнського конкурсу на кращу вправу з інтеграції медіаграмотності для учнів 7-8 класів.

Авторка: Горденкова Анастасія Олександрівна, вчителька української мови та літератури КЗ “Оленівський ліцей з дошкільним підрозділом” Вороновицької селищної ради Вінниького району Вінницької області. 

Мета вправи/заняття: формувати критичне мислення в здобувачів освіти; допомогти їм зрозуміти, що різні телеканали транслюють різний контент; розвивати вміння аналізувати програмний контент телеканалів та створювати телепередачі літературно-мистецького характеру.

Короткий опис вправи, анотація: вправа спрямована на формування критичного мислення в здобувачів освіти, на розвиток уміння аналізувати. Потрібно розглянути запропоноване зображення, дати відповідь на подані запитання, створити телепередачу літературно-мистецького характеру на основі вивченого твору.

Час необхідний на виконання вправи: 20-30 хвилин.

Застосування вправи: під час уроку української літератури.

Необхідне обладнання/матеріали: запропоноване зображення.

Форма/метод роботи: робота в групах.

Детальний опис вправи:

Очікувані результати: учні вміють аналізувати та критично сприймати інформацію.

Підсумок / рефлексія за результатами проведення вправи: урок з використанням вправ на формування медіаграмотностів в школярів  став набагато цікавішим, про що говорять самі учні; вони стали активнішими та із захопленням виконують запропоновані вправи.

Використані джерела:

  1. Безкоштовна онлайн-платформа для дизайну Canva
  2. Коноваленко Т., Надольська Ю. Формування інфомедійної грамотності студентів на заняттях із фахових дисциплін.
  3. Концепція впровадження медіаосвіти в Україні Редакція 2016 року. URL:  http://osvita. mediasapiens.ua/ mediaprosvita/mediaosvita/ kontseptsiya_vpro vadzhennya_mediaosvit%20 i_v_ukraini_nova_redaktsiya/.
  4. Курмишева Ніна. Інфомедійна грамотність у педагогічній суб’єкт-суб’єктній взаємодії https://medialiteracy.org.ua/infomedijna-gramotnist-u-pedagogichnij-sub-yekt-sub-yektnij-vzayemodiyi/
  5. Медіаграмотність та критичне мислення на уроках суспільствознавства: посібник для вчителя / Т.Бакка, О.Бурім, О.Волошенюк, Р.Євтушенко, Т.Мелещенко, О.Мокрогуз; За ред. В.Іванова, О.Волошенюк. – К.: ЦВП, АУП, 2016. – 243 с.

Шановні освітяни, якщо ви скористаєтеся вправою для проведення заняття і заповнять коротку анкету-апробацію, отримають електронний сертифікат  щодо підвищення кваліфікації.

Ще більше вправ ви зможете знайти у тулбоксі з уроками та вправами , в які інтегровані елементи медіа грамотності АУП. Ці вправи легко застосувати в уже існуючі шкільні та позакласні заняття.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.