info@aup.com.ua
+380 67 372 2733

Складання акротексту до запропонованого опорного слова

13.06.2024  

Вправа "Складання акротексту до запропонованого опорного слова" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".

Авторка: Галина Савчук.

Тривалість виконання: 15-20 хвилин.

Аудиторія та її вік: учні 8-11 класів (14-17 років).

Які навички формує, для чого вправа:

Формує:

- навички розуміння медіа;

- навички користування термінологією медіаграмотності;

- навички медіаграмотного погляду на сучасний інформаційний простір.

Вправа: узагальнює вивчений матеріал, закріплює ознайомлення з термінологією медіаграмотності, розвиває інтерес до медіаграмотності, розширює словниковий запас, розвиває творчу активність, вміння креативно і грамотно викладати свої думки.

Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:  

 Роздатковий матеріал у формі тренінгових карток із визначенням акротексту та запропонованим опорним словом для нього.

Послідовність виконання, опис вправи:

Учням на занятті пропонується творче завдання – скласти власний акротекст за запропонованим учителем опорним словом, відповідним до теми заняття. Завдання є однаковим для всього класу, картки із завданням роздаються всім учням для індивідуальної або групової (командної) роботи (на вибір учителя).

 Зразок акротексту до слова «Фейк»:

Фальшива інформація покликана вводити в оману, щоби потім можна було маніпулювати поведінкою обдурених людей.

Ефектом від неправдивої інформації буде підштовхування людей до неправильних дій чи думок, які потрібні не їм, а маніпулятору.

Його цікавить можливість викликати  емоції та спрямовувати їх в потрібному для себе напрямку – засуджувати, схвалювати, звинувачувати, заспокоювати, закликати тощо.

Критичне мислення зобов’язує нас ставити під сумнів будь-яку інформацію, не підкріплену доказом, засновану не на фактах, а на суб’єктивних судженнях, щоб не дати себе пошити в дурні, не дати комусь маніпулювати собою.

Зразок акротексту до слова «Фішинг»:

Фріда Йосипівна завжди була обачливою.

Інформацію перевіряла, персональні дані не поширювала.

Шахраїв та їхні схеми бачила наскрізь, на сумнівні електронні листи не відповідала.

«Ич! Які пройдисвіти! -, говорила часто. – Не треба мені ваших інтернет-магазинів.

Неуважною була лише цього разу і… розкрила свої фінансові конфіденційні дані.

Гроші шахраї зняли з її рахунку просто миттєво. Як прикро!

Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):

 «Життя породжує слова! Слова впливають на життя!»

Джерела, які були використані:

  1. Больц Н. Абетка медіа. Переклад з нім. В. Климченка. Київ, 2015. 177 с.
  2. Бути медіаграмотним: десять необхідних компетентностей. URL: https://ms.detector.media/mediaosvita/post/18961/2017-05-24-buty-mediagramotnym-desyat-neobkhidnykh-kompetentnostey/
tagclockmagnifiercrossmenuchevron-downarrow-leftarrow-right linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram