Вправа "Складання акротексту до запропонованого опорного слова" є вправою-учасницею конкурсу "Медіаграмотна вправ для широкого загалу".
Авторка: Галина Савчук.
Тривалість виконання: 15-20 хвилин.
Аудиторія та її вік: учні 8-11 класів (14-17 років).
Які навички формує, для чого вправа:
Формує:
- навички розуміння медіа;
- навички користування термінологією медіаграмотності;
- навички медіаграмотного погляду на сучасний інформаційний простір.
Вправа: узагальнює вивчений матеріал, закріплює ознайомлення з термінологією медіаграмотності, розвиває інтерес до медіаграмотності, розширює словниковий запас, розвиває творчу активність, вміння креативно і грамотно викладати свої думки.
Що потрібно для виконання вправи з (не) підручних матеріалів:
Роздатковий матеріал у формі тренінгових карток із визначенням акротексту та запропонованим опорним словом для нього.
Послідовність виконання, опис вправи:
Учням на занятті пропонується творче завдання – скласти власний акротекст за запропонованим учителем опорним словом, відповідним до теми заняття. Завдання є однаковим для всього класу, картки із завданням роздаються всім учням для індивідуальної або групової (командної) роботи (на вибір учителя).
Зразок акротексту до слова «Фейк»:
Фальшива інформація покликана вводити в оману, щоби потім можна було маніпулювати поведінкою обдурених людей.
Ефектом від неправдивої інформації буде підштовхування людей до неправильних дій чи думок, які потрібні не їм, а маніпулятору.
Його цікавить можливість викликати емоції та спрямовувати їх в потрібному для себе напрямку – засуджувати, схвалювати, звинувачувати, заспокоювати, закликати тощо.
Критичне мислення зобов’язує нас ставити під сумнів будь-яку інформацію, не підкріплену доказом, засновану не на фактах, а на суб’єктивних судженнях, щоб не дати себе пошити в дурні, не дати комусь маніпулювати собою.
Зразок акротексту до слова «Фішинг»:
Фріда Йосипівна завжди була обачливою.
Інформацію перевіряла, персональні дані не поширювала.
Шахраїв та їхні схеми бачила наскрізь, на сумнівні електронні листи не відповідала.
«Ич! Які пройдисвіти! -, говорила часто. – Не треба мені ваших інтернет-магазинів.
Неуважною була лише цього разу і… розкрила свої фінансові конфіденційні дані.
Гроші шахраї зняли з її рахунку просто миттєво. Як прикро!
Ключова фраза для закріплення знань (висновки до вправи):
«Життя породжує слова! Слова впливають на життя!»
Джерела, які були використані: